شهرستان ها

آمار اضطراب و افسردگی در مدارس گلستان تامل برانگیز است

گرگان- استاندار گلستان گفت: عدد و ارقامی که آمارها از میزان اضطراب و افسردگی در دانش آموزان گلستان بیان می کنند تامل برانگیز است و نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه، بعدازظهر چهارشنبه در جمع مشاوران مدارس استان گلستان اظهارکرد: ما با اجرای طرح نماد در استان در صدد هستیم تا با رویکرد علمی با اختلالات دانش آموزان در محیط مدرسه مبارزه کنیم.

استاندار گلستان افزود: اختلال افسردگی می‌تواند ۸۵ درصد عملکرد مغز را در زمینه‌های مختلف مختل کند و بر روی آینده تحصیلی و تربیتی فرزندان ما اثر مخرب داشته باشد.

وی اضافه کرد: عدد و ارقامی که آمارها از میزان اضطراب و افسردگی در دانش آموزان گلستان بیان می‌کنند تامل برانگیز است و نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

زنگانه تصریح کرد: اگر نتوانیم به موقع آسیب‌ها را شناسایی و برای رفع آن راهکار موثر ارائه دهیم این آسیب‌ها در سنین بالاتر بیشتر خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: هر چند تا به امروز تلاش‌هایی برای مبارزه با اختلالات دانش آموزان در مدارس کشور و استان صورت گرفته اما کافی نیست، اولین آسیب ما در مدارس این است که نظام شناسایی فعال برای تشخیص میزان افسردگی در مدارس گلستان نداریم.

وی توضیح داد: ما نیازمند نظامی هستیم که بتواند که سریعاً اختلالات را در مدارس شناسایی کرده و زیر چتر حمایتی خود قرار دهد، به همین دلیل طرح نماد برای پرکردن این خلا بهیاری معلمان در مدارس می‌آید.

زنگانه از خودکشی به عنوان یک اختلال در جوامع مختلف مثال زد و افزود: در برخی جوامع در مرحله تفکر افراد وارد عمل شده و مانع اجرای آن می‌شوند و در برخی جوامع وقتی به فکر می‌افتند که عمل خودکشی اتفاق افتاده و دیگر کار از کار گذشته است و این یک مثال عینی برای اقدام به موقع در بروز اختلالات است که بیانگر اهمیت اقدام به موقع است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا