شهرستان ها

آموزش‌های نوین کشاورزی در بخش روستایی دشتی گسترش یابد

بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: آموزش‌های نوین کشاورزی در بخش روستایی دشتی گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی زاهد دوست صبح دوشنبه در نشست با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: نیروهای جهادی و طلاب جهت خدمت رسانی بهتر به مردم و محرومان آموزش‌های فنی و حرفه ای را فرا بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه مهارت‌آموزی باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود، افزود: مهارت افزایی به خصوص بین خانواده‌ها ترویج شود چرا که شانس اشتغال جوانان را افزایش می‌دهد.

وی بر توسعه آموزش‌های مهارتی در زندان‌های استان تاکید کرد و اضافه کرد: نداشتن یک مهارت شغلی یکی از علل اصلی بیکاری است که نتیجه آن در مواقعی ارتکاب جرم و راهی زندان شدن است، پس با توسعه مهارت‌های فنی و حرفه ای در زندان‌ها زمینه را برای عدم بازگشت مددجویان به زندان‌ها محیا کنید.

امام جمعه دشتی به توسعه مهارت‌های فنی و حرفه ای در حوزه کشاورزی در شهرستان دشتی اشاره کرد و افزود: با ترویج آموزش‌های نوین کشاورزی در بخش روستایی، کشاورزی شهرستان را از سنتی به صنعتی تغییر دهید.

حجت الاسلام زاهد دوست تصریح کرد: امروز در مراکز آموزشی باید مهارت آموزی جدی گرفته شود، زیرا دانش آموزان و دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات مهارت کافی برای ورود به بازار کار را ندارند.

وی گفت: دولت باید به فنی و حرفه ای توجه ویژه کند و برای رشد و پیشرفت مراکز فنی و حرفه ای سرمایه گذاری کند تا زمینه اشتغال جوانان نیز ایجاد شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا