شهرستان ها

آموزش مداحان نسل جدید مورد توجه ویژه قرار گیرد

کرمانشاه- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مداحی باید بیان کننده معارف اهل بیت(ع) باشد، گفت: آموزش مداحان نسل جدید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف احمدی بعد از ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان بسیج مداحان کشور، اظهار کرد: استان کرمانشاه از دیرباز دروازه کربلا بوده و در جریان برگزاری مراسم اربعین هشتگ کرمانشاه دروازه کربلا راه اندازی و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی افزود: در اربعین سال‌جاری موکب‌های بسیاری به صورت مردمی به زائران خدمت رسانی کردند که نشان از جایگاه امام حسین (ع) در قلب مردم استان کرمانشاه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت تعداد بسیاری از مداحان در استان کرمانشاه، تصریح کرد: باید مداحی و ستایشگری اهل بیت (ع) مورد توجه قرار گیرد زیرا اشعار و مداحی‌ها بیانگر معارف اهل بیت (ع) هستند و مقام معظم رهبری تاکید بسیاری به این موضوع دارد.

احمدی بیان کرد: طی سال گذشته استعدادهای مداحی استان با کمک کانون مداحان شناسایی شد و کلاس‌های مداحی برای آنان برگزار شد زیرا آموزش و ارتقا دانش علمی مداحان برای بیان معارف اهل بیت (ع) مهم است.

وی خاطر نشان کرد: اطلس فرهنگی استان کرمانشاه با کمک اساتید حوزه و دانشگاه توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان در حال تدوین است و با توجه به جایگاه اسلام در میان مردم بخشی از آن به جامعه مداحان اختصاص یافته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به همکاری این سازمان با مجموعه بسیج و بخصوص بسیج مداحان، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۶ هزار بسته معیشتی با کمک بسیج توزیع شده و برنامه‌های متعددی مانند تجلیل از پیرغلامان حسینی در استان برگزار شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا