شهرستان ها

آموزش مهارتی ۴۰۰ معتاد بهبود یافته در اردبیل

اردبیل- سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته ۴۰۲ نفر از معتادان بهبود یافته در اردبیل در مراکز فنی و حرفه ای از آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، امامی عصر پنجشنبه در نشست با مسئولان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل اظهار کرد: ما در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای استان آمادگی ارائه خدمات به صورت رایگان را برای معتادان بهبود یافته با هدف ورود به بازار کار و کارآفرینی مثبت آنها داریم.

وی تصریح کرد: در حوزه آموزش‌های مهارتی به معتادان بهبود یافته در مراکز زندان و ترک اعتیاد، هماهنگی و همکاری خوبی با مجموعه زندان‌های استان و حتی مراکز ترک اعتیاد وجود دارد که قطعاً این برنامه ریزی ها در سال جاری با قوت بیشتر ادامه پیدا می‌کند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای معتادان بهبود یافته در جهت اشتغال آنها، در کارگاه‌های اقماری مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان تداوم ارائه برنامه‌های آموزشی در دستور کار قرار گرفته است.

امامی افزود: در کنار این افراد، آموزش مهارتی بیش از ۶۲۷ نفر در زندان‌های استان اردبیل نیز انجام شده و ما آمادگی داریم تا همچنان با همراهی کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مهارتی این فعالیت‌ها را در سطح استان گسترش دهیم.

وی از راه اندازی کارگاه‌های کوچک تولیدی در مراکز بازپروری انزاب اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: در این گونه کارگاه‌ها نیز این اداره کل آموزش‌های مهارتی را ارائه می‌کند تا توان کار و مهارت آموزی معتادان افزایش یافته و فرصت کار آنها به وجود آید.

در این نشست دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نیز اضافه کرد: فنی و حرفه ای در سال‌های اخیر تعامل و ارتباط نزدیکی را با مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر داشته تا نسبت به جذب معتادان بهبود یافته در مراکز آموزشی و ورود آنها به بازار کار تلاشی مضاعف انجام دهد.

بهشتی بیان کرد: در حال حاضر ۱۶ هزار معتاد در چرخه درمان قرار دارند و راه نجات این افراد جز توانمندسازی مهارتی و جلوگیری از بیکار شدن آنها در بازگشت به ورطه اعتیاد نیست.

وی ادامه داد: مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان همکاری نزدیکی را در ارائه آموزش‌های مهارتی به بهبود یافتگان مواد مخدر دارند که از این بابت قدردان تلاش‌ها و زحمات انجام شده هستیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا