شهرستان ها

آموزش کاشت زعفران برای ۱۰۰ نفر در برخوار اشتغال ایجاد کرد

اصفهان- رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان برخوار گفت: تاکنون یکصد نفر پس از مهارت آموزی در دوره کشت‌ و کار زعفران در این شهرستان مشغول به کار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ملک پور در نشست خبری صبح امروز با اشاره به معضل کم آبی و ضرورت جایگزینی کشت‌های کم آب بر در شهرستان برخوار، اظهار داشت: با توجه به بررسی و نیاز سنجی مناطق روستایی این شهرستان تغییر الگوی کشت و توسعه گیاهان دارویی و کم آب ضروری بود زیرا بخش‌های مختلف شهرستان مشکل آب و پساب دارند.

وی با بیان اینکه کشت کار زعفران و گل گاوزبان در برخوار کاربرد دارد، افزود: تاکنون ۱۰۰ نفر در زمینه کشت کار زعفران آموزش دیدند و همه این افراد در روستاهای دنبی، شاپور آباد، محسن آباد و علی آباد ملاعلی حتی در سطح کم زعفران کاشتند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان برخوار ادامه داد: طی تفاهم نامه با دهیاران روستاهای حبیب آباد و علی آباد ملاعلی طبق نیاز سنجی و نوع فعالیت شغلی این مناطق برای نخستین بار در شهرستان دوره کشت کار گلخانه‌ای به ۳۶ نفر در مجموع در این دو روستا آموزش داده شد.

ارائه آموزش کسب و کار اینترنتی به روستاییان

ملک پور با اشاره به برنامه‌ریزی برای گسترش مشاغل خانگی و آموزش کسب و کار در فضای مجازی در این شهرستان، ابراز داشت: با توجه به شیوع همه گیری کرونا در دو سال اخیر و شرایط حاکم بر جامعه، مدل کسب و کارها تغییر کرده است که از این رو آموزش کار در فضای مجازی از جمله نحوه ایجاد سایت و وبلاگ و بازاریابی به ویژه در روستاهای شهرستان در ماه‌های اخیر انجام شد.

وی آموزش تخصصی نیروهای شهرک صنعتی محمودآباد را یکی از دغدغه‌های مسئولان این شهرستان برشمرد و گفت: در این راستا با اعضای اتحادیه‌ها و مدیران این شهرک جلساتی برگزار و برای آموزش‌های مهارتی براساس نیاز سنجی برنامه ریزی شد که طبق توافق پروسه آموزش، صدور مدرک آموزشی و تمدید مجوز برای اعضای اتحادیه به کمتر از یک ماه کاهش یافته است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان برخوار با اشاره به اینکه به ۹۲ نفر در شش ماه ابتدایی سال جاری آموزش کوتاه مدت داده شده است، اظهار داشت: همچنین در این مدت آموزش‌های مهارتی به ۹۵ نفر از اعضا صنایع چوب و فلز شهرستان برخوار ارائه شده است ضمن اینکه طی تفاهمنامه‌ای با گروه صنعتی انتخاب نیز برای نیروهای این شرکت دوره‌های مهارتی برگزار می‌شود و تاکنون ۵۵ نفر متقاضی در دوره تعمیرات پکیج شرکت کردند.

مدت زمان مهارت آموزی و ارائه تسهیلات خود اشتغالی کاهش یافت

ملک پور با بیان اینکه برخوار دومین شهرستان استان اصفهان به لحاظ تنوع صنایع دستی و اشتغال به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: سفره‌های قلم‌کاری خاص شهرستان برخوار است و ارزش خاصی دارد؛ از این رو آموزش صنایع دستی با هدف توانمندسازی بانوان در کسب و کار در روستاهای شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حل مشکل بیمه‌ای مشاغل خانگی، افزود: با همراهی مسئول بسیج شهرستان و بنیاد برکت در شهرستان برای افرادی که به دنبال کسب و کار بودند و مهارت نداشتند در زمینه آموزش و ارائه تسهیلات اقدام شد که ۱۵۰ طرح در شهرستان برای دریافت وام پذیرفته شد و پروسه هفت ماهه مهارت آموزی، صدور مدرک و دریافت تسهیلات خود اشتغالی به ۳۰ تا ۴۰ روز کاهش یافت.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان برخوار با بیان اینکه ۱۸ دوره آموزشی در این مرکز برگزار می‌شود، اضافه کرد: سال تحصیلی جدید ۹۵ نفر هنرجو در این مرکز ثبت نام کردند و دوره‌های آموزشی این مجموعه شامل معرق کار چرم، فیروزه‌کوبی، نقشه کشی صنعتی و ساختمان، گردشگری و بومگردی، تأسیسات، تولیدات نمدی دست دوز، برق صنعتی، چهره پردازی کودک، مربی مهدکودک، معماری و توسعه دهنده صفحات وب، خیاطی، پرورش گیاهان دارویی و دوره تعمیرکاری پکیج شوفاژ گازی است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا