شهرستان ها

آنفلوانزای حاد پرندگان در کرمانشاه گزارش نشده است

کرمانشاه- معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: طی سال‌جاری آنفلوانزای حاد پرندگان در استان کرمانشاه گزارش نشده است.

شاهرخ یارویسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال‌جاری آنفلوانزای حاد پرندگان در استان کرمانشاه گزارش نشده است و بر اساس دستورالعمل دامپزشکی کل کشور ستاد مقابله با آنفلوانزای در استان تشکیل شده است.

وی افزود: در شبکه‌های دامپزشکی سراسر استان کرمانشاه آمار تلفات واحدهای مرغ مادر و تخم‌گذار و گوشتی روزانه به صورت تماس تلفنی گرفته می‌شود.

معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: دامپزشکی نسبت به واحدهای روستایی و طیور بومی هم حساس بوده و از طریق شوراهای روستاها، همکاری با علوم پزشکی، خانه‌های بهداشت و مردم به صورت مستمر در حال نظارت است.

یارویسی با اشاره به توصیه‌های بهداشتی به واحدهای صنعتی، بیان کرد: واحدهای صنعتی پرورش طیور باید شرایط قرنطینه را رعایت کرده و اجازه ورود به افراد متفرقه را نداده و حوضچه‌های ضد عفونی در ورودی به مرغداری فعال کرده و تأمین آب و دارو از مکان‌های معتبر و مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شود.

وی گفت: در واحدهای طیور بومی روستاییان در صورت امکان در فصل‌های سرد یک محیط مناسب در داخل حیاط منزل خود ایجاد کرده و اجازه ارتباط با پرندگان وحشی را ندهند.

معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در صورت تلفات غیر متعارف در واحدهای صنعتی و واحدهای روستایی و بومی مردم باید موارد مشکوک را به شبکه‌های دامپزشکیاستان کرمانشاه گزارش کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا