شهرستان ها

آیت‌الله رییسی تاکید زیادی بر حل مشکلات مربوط به حوزه آب داشت

شیرازوزیر کشور با بیان اینکه حل مشکلات مربوط به آب در روستای بیدزرد شیراز ثمره نگاه خاص رییس جمهور شهید به این حوزه است گفت: شهید جمهور تاکید زیادی بر حل مشکلات مزمن شده حوزه آب داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی صبح پنجشنبه در جریان بهره‌برداری از مخزن آب ۲ هزار مترمکعبی روستای بیدزرد شیراز بیان کرد: رفع یا کاهش تنش‌های آبی یکی از دغدغه‌های اصلی رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی بود که در جلسات هیأت دولت نیز به بر روی آن تاکید زیادی داشت و با این نگاه وی بسیاری از مشکلات آبی کشور در دوران حیات سرشار از خدمتشان رفع شد.

وزیر کشور با بیان اینکه تا مدتی پیش بسیاری از مشکلات مربوط به آب در کشور مزمن شده بود افزود: رئیس جمهور شهید در این سه سال تلاش زیادی در خصوص رفع این مشکل کرد که رفع تنش آبی از روستای بیدزرد شیراز یک نمونه از ثمرات این تلاش‌ها است.

وحیدی افزود: با افتتاح پروژه مخزن ۲ هزار مترمکعبی روستای بیدزرد شاهد رفع قطعی مقطعی آب یا افت فشار آن خواهیم بود اما با این وجود باز باید اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف در مصرف آب به عنوان توصیه‌ای اخلاقی و دینی سرلوحه کار قرار مردم گیرد.

احمد وحیدی با تاکید بر اهمیت آب در فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به فارس شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های عظیم آبی بودیم و در مهمترین آن با هدف رفع تنش آبی در شیراز و برخی شهرهای دیگر استان شاهد بهره‌برداری از سامانه آبرسانی به شهر شیراز از طریق سد درودزن در مهرماه سال گذشته بودیم و امروز نیز در حالی که شهید جمهور خود حضور ندارند شاهد به ثمر نشستن یکی دیگر از تلاش‌های وی هستیم.

وزیر کشور هم‌افزایی میان دستگاه‌های مختلف و استفاده از روحیه کار جهادی را وجه تمایز پروژه آبرسانی به روستای بیدزرد شیراز دانست و گفت: این نگاه جهادی علاوه بر اینکه سرعت کار را بالا می‌برد سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وحیدی در پایان ابراز امیدواری کرد که تنش آبی روستاهای استان شامل کم آبی یا افت فشار آب یا قطعی مقطعی آب برخی روستاهای استان فارس نیز با همت مردم و مسؤولان رفع خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا