شهرستان ها

اتمام عملیات اجرایی خط انتقال مخزن جمهوری کرمانشاه در هفته آینده

کرمانشاه- معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از اتمام عملیات اجرایی خط انتقال مخزن جمهوری کرمانشاه در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فخری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت آب شرب شهر کرمانشاه، اظهار کرد: عملیات اجرایی لوله گذاری خط انتقال به مخزن جمهوری یکی از پروژه‌های مهم تأمین آب شرب شهر کرمانشاه است که هفته آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: تعدادی از خانه‌های شهرک کرناچی به دلیل قرار گرفتن در بستر و حریم رودخانه قره سو در معرض آسیب جدی هستند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: آب منطقه‌ای به عنوان مسئول حفظ بستر و حریم رودخانه‌ها باید خانه‌هایی که در این محدوده قرار دارند را مشخص کند و برای اقدام قانونی به دستگاه‌های ذی ربط معرفی کند.

فخری به ضرورت شتاب بخشیدن به برنامه انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در استان کرمانشاه حدود ۶ هزار چاه غیرمجاز وجود دارد که در شرایط بحران خسکسالی یک تهدید جدی برای توسعه کرمانشاه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲ هزار حلقه چاه مجاز در استان کرمانشاه وجود دارد که تاکنون تنها ۲ هزار و۵۰۰ حلقه آن دارای کنتور است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: آب منطقه‌ای بر اساس یک برنامه مشخص باید کنتورگذاری بقیه چاه‌های مجاز را تا پایان سال ارائه دهد و همچنین بر نحوه مصرف آب این چاه‌ها نظارت کند.

فخری به مشکلات جدی باغات کندوله و خطر خشکیدگی آنها اشاره کرد و افزود: آب منطقه‌ای راهکارهایی برای تأمین آب شرب این باغات را در دستور کار قرار داده که با جدیت و از طریق رایزنی با وزارتخانه در حال پیگیری است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا