شهرستان ها

اجرای طرح آمایش اتباع و مهاجرین خارجی استان همدان

همدان_ مدیر کل امنیتی، انتظامی و مهاجرین خارجی استان همدان گفت:طرح آمایش مهاجرین خارجی ساکن استان همدان به منظور شناسایی و ثبت تغییرات جمعیتی پناهندگان ساکن استان همدان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری همدان، گفت: اجرای طرح آمایش ۱۶ ویژه اتباع و مهاجرین خارجی ساکن استان هرساله به منظور شناسایی و ثبت تغییرات جمعیتی و وضعیت‌های فرهنگی، شغلی، آموزشی پناهندگان ساکن استان و صدور یا تمدید مدارک شناسایی آن‌ها صورت می‌گیرد.

مهدی اخوان ادامه داد: با اجرای این طرح آمار و اطلاعات مورد نیاز در خصوص اتباع خارجی در اختیار مسئولان مربوطه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح از اواخر اردیبهشت به مدت ۴ ماه آغاز شده است، افزود: مشمولان، دارندگان کارت آمایش ۱۵ افغانی و کارت هویت ۱۴ عراقی خواهند بود و کارت اقامت پناهندگان مشمول طرح تا پایان خردادماه سال جاری تمدید و تحویل خواهد شد.

مدیر کل امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری همدان افزود: این طرح توسط اداره کل امنیتی انتظامی اتباع و مهاجرین خارجی در محل استانداری اجرا می‌شود.

اخوان با اشاره به اینکه استان همدان بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت کشور، اضافه کرد: جز استان‌های ممنوعه است و اتباع افغانی غیرمجاز حق اقامت و کار در سطح استان را ندارند و فقط اتباعی که دارای همسر ایرانی و مجوز اقامت می‌باشند می‌توانند در استان ساکن شوند.

وی ادامه داد: در سال گذشته بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، برای ۲۰۰ نفر از فرزندان اتباع خارجی دارای همسر ایرانی ساکن استان، شامل اتباع کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان شناسنامه صادر شد و شهروند ایرانی محسوب می‌شوند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا