شهرستان ها

اجرای محدودیت های کرونایی استان مرکزی در ۲ هفته آینده الزامی است

اراک- استاندار مرکزی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا اجرای محدودیت های کرونایی در شهرهای دارای شرایط قرمز و نارنجی مواجه با کرونا در ۲ هفته پیش رو الزامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: در ۲ هفته آینده نزدیک به ۷۵ درصد از فعالیت‌های اقتصادی کشور تعطیل و به موجب این امر فشارهای سنگینی بر اقتصاد وارد می‌شود و از سوی دیگر خسارت بزرگ‌تری یعنی در خطر بودن جان انسان‌ها ما را تهدید می‌کند و بایستی زنجیره شیوع کرونا را قطع کنیم تا بتوان از این شرایط بحرانی عبور کرد.

وی عنوان کرد: کادر بهداشت و درمان و تمامی افرادی که در حوزه مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند، خسته شدند حتی محدودیت فعالیت برای گروه‌های شغلی بر وضعیت اقتصادی آنها خدشه وارد ساخته است اما با تمامی این مسائل باید با همکاری یکدیگر برای ریشه کن شدن این ویروس تلاش کنیم.

استاندار مرکزی گفت: در ۲ هفته آینده بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی انجام می‌شود.

مساجد پایگاه قرارگاه سلامت شهید سلیمانی

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه سلامت شهید سلیمانی از امروز در راستای رصد بیماران کرونایی گفت: پایگاه‌های این قرارگاه مساجد هستند.

آقازاده عنوان کرد: با توجه به اینکه در طول اجرای محدودیت‌های کرونایی در ظرف این ۲ هفته مساجد به دلیل برگزاری نمازهای یومیه تعطیل است اما ائمه جماعات و سازمان تبلیغات در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی بر رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی مساجد نظارت کنند و نباید تجمعی ایجاد شود و این قرارگاه باید تنها مرکز تصمیم گیری و شروع عملیات مردمی باشد.

به گفته وی طرح محدودیت‌های کرونایی ۲ هفته‌ای، یک طرح هماهنگ با دستگاه‌های اجرایی، شبکه راه‌ها، حمل و نقل، راهنمایی و رانندگی و کنترل فعالیت واحدهای صنفی است و همه ملزم به اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا هستند چرا که یک قانون است.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: از مردم شهرهای دارای شرایط قرمز مواجه با کرونا از قبیل اراک، ساوه، شازند، دلیجان، کمیجان و خمین انتظار می‌رود در بسته بودن واحدهای صنفی در ظرف این دو هفته با مأمورین همکاری کنند و از فرمانداران نیز انتظار می‌رود پلمپ مغازه‌ها یا واحدهای صنفی که از این موضوع تمکین نمی‌کنند با تعامل و به صورت ارشادی انجام دهند.

آقازاده افزود: اگر مدیران در اجرای این محدودیت‌ها وظایف محوله شده خود را اجرا نکنند، برابر با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت معرفی می‌شوند.

برگه‌های تردد توسط بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی صادر می‌شود

وی با تاکید بر اینکه برگه‌های تردد توسط بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی صادر شود، افزود: اگر صدور برگه تردد برای فردی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی، غیرضروری باشد، مدیر باید نسبت به اقدام انجام شده، حتماً پاسخگو باشد و مسئولیت هر گونه سوءاستفاده بر عهده بالاترین مسئول دستگاه اجرایی است و فرمانداران نیز نظارت خواهند داشت.

آقازاده عنوان کرد: در راستای اعمال محدودیت تردد، فرمانداران باید برگه عبور و تردد را صادر کنند و باید این برگه‌ها از یک فرمت خاص برخوردار باشد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه باید در ۲ هفته آینده از برگزاری جلسات، همایش، گردهمایی خودداری کرد، افزود: جلسات طی ۲ هفته اخیر در شهرهای قرمز باید حداکثر ۱۵ نفره باشد و حدالامکان جلسات حضوری برگزار نشود. در شهرهای نارنجی نیز حداکثر ۲۰ نفره باشد در غیر این صورت تخلف صورت گرفته است.

آقازاده با اشاره به اهمیت بسته بودن بازارها و پاساژها در راستای پیشگیری از ابتلاء به کرونا اظهار کرد: در شهرهای اراک، خمین و دلیجان که از بازار سرپوشیده و پاساژ برخوردار هستند، فرمانداران از هم اکنون با اتاق اصناف و واحدهای صنفی برای تعطیلی واحدها اقدام کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا