شهرستان ها

اجرای پویش سیاه پوش کردن شهر و روستاهای تویسرکان

همدان _رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان از پویش سیاه پوش کردن شهر و روستاهای تویسرکان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

حجت السلام ناصر حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه شیوع ویروس کرونا در ایران و تمام نقاط جهان در تمام بخش‌های، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی تأثیراتی گذاشته است، افزود: این ویروس حتی در برگزاری مراسم سنتی و آداب و رسوم‌های رایج ایران تغییراتی ایجاد کرده است از این جمله به مراسم عزاداری سالار شهدا می‌توان اشاره کرد.

وی بابیان اینکه خوشبختانه تجربه خوبی در سال گذشته در برگزاری مراسم ماه محرم نصیب ما شد، افزود: باید از این تجربه موفق در عزاداری‌های امسال هم استفاده کنیم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک می‌توانیم مراسم سالار شهیدان را برگزار کنیم.

حسنی با تاکید بر اینکه امسال هم مثل سال گذشته ایستگاههای صلواتی برای توزیع ماسک و اقلام بهداشتی برقرار خواهد بود، گفت: در اجرای برنامه‌های عزاداری محرم حفظ سلامتی مردم در اولویت قرار گیرد و عزاداری‌ها بر اساس مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه با اداره آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان تفاهمنامه های انجام شده است که فضا در اختیار عزاداران قرار دهند، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز و فضای بسته با سقف بالای ۶ متر با تهویه مناسب و با تأیید کارشناسان مربوطه بلامانع است.

حسنی افزود: در این مراسم باید ظرفیت یک چهارم با فاصله‌گذاری از هر طرف ۲ متر رعایت شود و درهای خروجی کافی برای ورود و خروج تعبیه شود و در فضاهای مسقف حتماً باید تهویه مناسب وجود داشته باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان در مورد نذرهای داده شده در ماه محرم گفت: اطعام‌دهی در مراسم عزاداری مانند سال گذشته باید به صورت بیرون‌بر صورت گیرد و کسانی که صیغه پخت نذر را نخوانده اند می‌توانند مواد را خشک و خام در اختیار هیأت یا افراد نیازمند قرار دهند و افرادی که قصد پخت نذر را دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند نذر را پخته و بسته بندی نمایند و بدون شلوغی و ازدحام مردم که اکیداً ممنوع می‌باشد در بین نیازمندان و مردم عزادار توزیع نمایند.

وی اضافه کرد: روز یکشنبه در سالن فردوسی تویسرکان با مسئولین هیأت جلسه اقناع سازی و هماهنگی عزاداری‌های محرم برگزار خواهد شد.

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان ادامه داد: برگزاری هرگونه برنامه در فضای مسقف با سقف کوتاه و بدون تهویه مناسب ممنوع است و با توجه به رسم و رسوم موجود در تویسرکان حرکت دسته‌های عزاداری از محله به محله دیگر در فضای باز و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک برای تمام عزاداران بلامانع خواهد بود همچنین با توجه به محدودیت‌های کرونایی مراسم شیر خواران برگزار نمی‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا