شهرستان ها

اجرای ۱۱ طرح صنعتی/ سرمایه گذاری ۹۷۱ میلیاردی در بخش معادن

بیرجند- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از در دست اجرا بودن ۱۱ طرح صنعتی در استان خبر داد و گفت: با تکمل این طرح ها برای یک هزار و ۸۰۰ نفر در استان اشتغال ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس جرجانی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه زمینه اشتغال ۱۲ هزار نفر طی نیمه نخست امسال در حوزه صنعت استان فراهم شده است، اظهارکرد: خراسان جنوبی با تولید سالانه بیش از ۲.۵ میلیون تن کنسانتره زغال سنگ، تولید ۲۱ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک و همچنین تولید بالغ بر ۳۱ هزار تن انواع لاستیک خودرو رتبه های شاخصی را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی از صدور ۲۱ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۴ هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال طی شش ماهه ابتدای سالجاری در استان خبر داد و افزود: بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال بیش از ۳۹۰ نفر را فراهم آورده و سرمایه گذاری صورت گرفته در این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

جذب ۱۳۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در استان

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای جذب سرمایه گذاری در حوزه صنعت، عنوان کرد: در این مدت ۱۸۹ فقره جواز تاسیس با سرمایه گذاری ۱۳۸ هزار میلیارد ریال صادر شده است که پیش بینی می شود در صورت ایجاد و بهره برداری از این واحدها ۷ هزار نفر در استان مشغول به فعالیت شوند.

به گفته وی این تعداد جواز صنعتی از لحاظ پیش بینی سرمایه گذاری ۱۱ برابر، از لحاظ پیش بینی اشتغال ۱۷ برابر و از لحاظ تعداد جواز صادره ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان داشت: از ابتدای سال تعداد ۱۳ واحد صنعتی در راستای رفع موانع تولید با برگزاری جلسات کارگروه تسهیل استانی و ملی به چرخه تولید بازگشته اند.

جرجانی با بیان اینکه بهره برداری از ۱۱ طرح کوچک، بزرگ و متوسط در دست اجرا است، تصریح کرد: این طرح ها در زمینه های تولید شمش طلا، تولید کنسانتره آهن، کاشی و سرامیک و … در سطح استان با سرمایه گذاری بیش از ۸ هزارمیلیارد تومان و اشتغالزایی یک هزار و ۸۰۰ نفر در راستای تمرکز بر تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی و صنایع معدنی استان از جمله اولویت های سازمان در سالجاری است.

صدور ۲۰ پروانه بهره برداری معدنی

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه معدن نیز با بیان اینکه از مجموع ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته شده کشور ۵۰ نوع آن در استان وجود دارد، عنوان کرد: ۶۹۸ معدن با ذخیره قطعی حدود ۷ میلیارد تن در استان وجود دارد.

وی عنوان کرد: اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر در این بخش را داریم و یکی از ۵ استان معدنی کشورهستیم.

جرجانی با بیان اینکه در شش ماهه ابتدای سالجاری، ۲۰ فقره پروانه بهره برداری معدنی با سرمایه گذاری ۹۷۱ میلیارد ریال در استان صادر شده است، گفت: زمینه اشتغال ۱۶۰ نفر با این پروانه ها فراهم شده است.

به گفته وی به لحاظ میزان سرمایه گذاری ۷ برابر، به لحاظ میزان اشتغال ۲ برابر و به لحاظ تعداد صدور پروانه ۱.۵ برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۲۶ فقره گواهی کشف با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۰۸ میلیارد ریال در استان صادر شده که از لحاظ تعداد حدود ۳ برابر و به لحاظ سرمایه گذاری بیش از ۴ برابر رشد داشته است.

جرجانی عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۶ واحد معدنی راکد و غیرفعال با برگزاری جلسات تعیین تکلیف به چرخه تولید بازگشتند.

وی بیان کرد: در راستای اجرای برنامه های ستاد توسعه خاوران، از مجموع تفاهم نامه‌های منعقد شده در این ستاد ۱۱ تفاهم‌نامه مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری این طرح ها ۳ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان است، بیان داشت: پیش بینی ایجاد ۶ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال را با اجرای طرح ها داریم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا