شهرستان ها

احتمال جیره‌بندی آب مشگین‌شهر در تابستان امسال

مشگین‌شهر-معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: جیره بندی آب مشگین‌شهر در تابستان امسال به دلیل کمبود منابع آبی و کاهش بارش‌ها دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، جبرائیل رمضانی بعدازظهر یکشنبه در بازدید از سازه آبگیر خیاوچایی مشگین‌شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جیره بندی آب مشگین‌شهر در تابستان امسال به دلیل کمبود منابع آبی و کاهش بارش‌ها دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه میزان مصرف مردم ۳۰۰ تا ۳۵۰ لیتر در طول فصل‌ها است، افزود: در تابستان با توجه به نیاز میزان مصرف نیز به ۴۰۰ تا ۴۵۰ لیتر افزایش می‌یابد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به تداوم تهدیدهای خشکسالی ادامه‌دار در مشگین‌شهر بیان کرد: هر روز بر دامنه مشکلات آبی استان افزوده می‌شود که در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی پکیج آب شرب تا سال ۱۴۱۰ راه اندازی شود.

رمضانی خاطرنشان کرد: مجموع ظرفیت منابع آبی شهرستان مشگین‌شهر ۳۰۵ میلیون متر مکعب است که از این مقدار ۱۹۴ میلیون متر مکعب مربوط به منابع آب‌های سطحی و ۱۱۱ میلیون متر مکعب مربوط به منابع آب‌های زیرزمینی بوده که هم اکنون ۶۰ درصد آب‌های سطحی در بخش‌های مختلف به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به احداث سازه آبگیر خیاوچایی ادامه داد: فاز اول این طرح شامل ۶.۵ کیلومتر‬ است که روند احداث این پروژه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در تلاش هستیم با به کارگیری تمامی امکانات و خدمات سازه در هفته دولت ۱۴۰۲ تکمیل و آبگیری شود تا کیفیت زندگی مردم تأثیر بگذارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: طرح آبرسانی به شهر مشگین‌شهر با ۳ پروژه جداگانه با هدف تأمین آب شرب و بهداشتی و صنعتی مشگین‌شهر و روستاهای اطراف در دست اجرا است که جهت تکمیل انتقال آب شرب از سد احمدبیگلو به مشگین‌شهر نیاز به تأمین ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا