شهرستان ها

احتمال طغیان رودخانه های فصلی در هرمزگان

بندرعباس – مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به وقوع بارش های نسبتا سنگین طی روزهای اخیر، احتمال طغیان مجدد رودخانه های فصلی در هرمزگان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد حسن زاده عصر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران عنوان کرد: از روز دوشنبه ۲۸ تیر تا چهارشنبه ۳۰ تیر ماه، تاثیر فعالیت سامانه بر وضعیت جوی و افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن دریا را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به مناطق تحت تاثیر فعالیت سامانه در استان، اظهار کرد: بیشترین تاثیرات این سامانه بر ارتفاعات استان از جمله در شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، رودان، بستک و ارتفاعات مرکزی استان خواهد بود.

حسن زاده با اشاره به رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد، بیان کرد: طی روزهای یاد شده به دلیل شرایط جوی موجود و بالا آمدن آب رودخانه های فصلی، وقوع گرد و خاک و کاهش دیده میدانی، هم استانی های عزیز از ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند.

وی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن دریا، افزود: وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی و شمال غربی نزدیک به ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع امواج تا ۱۲۰ سانتیمتر طی روزهای آینده تنگه هرمز و دریای عمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اینکه این شرایط جوی در دریا می تواند موجب مواج شدن دریا، اختلال در ترددهای دریایی و پاره شدن تورهای صیادی شود، افزود: از هم استانی عزیز تقاضا می شود از تردد با شناورهای سبک در تنگه هرمز و دریای عمان جدا خودداری کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا