شهرستان ها

احداث کشتارگاه صنعتی دام در گرمی حمایت می‌شود

اردبیل- نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: تأمین امنیت غذایی مردم اولویت اساسی ما است بنابراین احداث کشتارگاه صنعتی دام در این شهرستان حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی اسماعیلی ظهر چهارشنبه در نشست مشترک مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: تبیین خدمات دامپزشکی در گرمی ضروری است و بر این اساس در راستای برجسته‌سازی این خدمات در سطح استانی و ملی باید همت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تأمین امنیت و تضمین سلامت مواد غذایی جز با حمایت از دامپزشکی محقق نمی‌شود، تصریح کرد: افزایش روزافزون جمعیت جهان، کمبود مواد غذایی و محدودیت منابع تولید سبب شده که مسائل مربوط به تأمین مواد غذایی سالم و بهداشتی در رأس کلیه مباحث جامعه قرار گیرد و دامپزشکی به عنوان متولی سلامت مواد غذایی و امنیت غذایی با منشأ دامی، یکی از ارکان اساسی زمینه‌ساز امنیت غذایی جامعه محسوب می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با انتقاد از اینکه خدمات دامپزشکی در جامعه به مردم تبیین نشده است، گفت: مسئله غذا و دسترسی به تغذیه سالم از اولویت‌های اساسی و نیازهای اولیه بشری است و بر این اساس ارگان‌های مرتبط باید از همه لحاظ مورد حمایت واقع شوند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی در دامپزشکی با توجه به حجم و گستره کار ملموس و مشهود است، افزود: در کمیسیون اجتماعی مجلس نهایت تلاش در راستای تأمین نیروی انسانی انجام خواهد گرفت.

وی خواستار گسترش خدمات دامپزشکی در مناطق محروم استان و حمایت از فعالیت‌های بخش خصوصی در این نقاط شد و خاطر نشان کرد: احداث کشتارگاه صنعتی دام در این شهرستان حمایت می‌شود و اگر محدودیت و مانعی در این زمینه باشد باید با همکاری بین بخشی دستگاه‌های مرتبط مرتفع شود.

اسماعیلی همچنین اجرای طرح سراسری واکسیناسیون رایگان تب برفکی برای جمعیت دامی روستایی و عشایر را گامی مهم در حفظ و حراست از سرمایه دامی استان اردبیل عنوان کرد و آن را به مثابه ایجاد اشتغال و حمایت از تولید دانست.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی نقش حیاتی دامپزشکان در تأمین امنیت غذایی جامعه را نیز یادآور شد و بیان کرد: دامپزشکان به عنوان حافظان سلامت غذایی خطر بیماری‌های واگیر و مشترک بین انسان و دام را از جامعه دور می‌کنند و سلامتی جامعه به طور مستقیم مرهون تلاش آنها است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا