شهرستان ها

احیای بافت تاریخی سبب بازگشت زندگی و سرزندگی به آن می‌شود

شیراز – رییس مجمع روسای کمیسیون شهرسازی و معماری کشور با بیان اینکه احیا و بازآفرینی بافت، سبب بازگشت زندگی و سرزندگی به آن می‌شود گفت: اقدامات انجام گرفته باید الگویی برای سایر شهرها شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عباسی عصر پنجشنبه در هشتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورای اسلامی کلانشهرها که با حضور وزیر کشور در شیراز برگزار شد گفت: احیای بافت تاریخی سبب اتصال فرهنگی، تاریخی و نسلی می‌شود و به همین خاطر به آن نیاز داریم و باید پیگیر انجام آن باشیم.

رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری کشور خاطرنشان کرد: مبحث بازآفرینی و احیای بافت تاریخی از مباحث پرچالش حوزه شهرسازی است که موافقان آن معتقدند سبب حفظ میراث تاریخی و اتصال به فرهنگ و تاریخ گذشته می‌شود و مخالفان نیز از برخی طرح‌های شکست خورده به عنوان دلیل نام می‌برند در حالی که کمتر کسی با حفاظت و صیانت از بافت تاریخی و آثار میراثی به عنوان یک فرهنگ و ارزش متعالی مشکل دارد.

وی بیان کرد ارزیابی همه جانبه الزامات و اقدامات پیرامون بافت تاریخی یک ضرورت است و باید قبل از آغاز مباحثی چون میزان پذیرش اجتماعی، موفقیت اقتصادی و مسائلی از این دست مورد بررسی قرار گیرد بویژه اینکه امروزه مفهومی به نام میزان تاب‌آوری در زندگی شهری اهمیت یافته است.

عباسی با بیان اینکه احیا و بازآفرینی بافت سبب بازگشت زندگی و سرزندگی به آن می‌شود تاکید کرد: اقدامات شهرداری و شورای شهر در این زمینه در ادوار مختلف باید به عنوان الگویی برای سایر شهرها مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تصریح بر اینکه حضور و فعالیت در بافت، سرزندگی را حفظ می‌کند گفت: این مساله سبب احیای فرهنگ آن زیست‌بوم می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا