شهرستان ها

اخذ گواهی آمادگی پیش از ازدواج ضرورتی جدی است

مدیرکل بهزیستی استان قوزین گفت: به این موضوع نیاز داریم که غربالگری و مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج اجبار شود؛ همچنین باید اخذ گواهی آمادگی پیش از ازدواج ضروری باشد و زوجین پیش از ازدواج حداقل در یک دوره آموزشی و توانمندسازی 36 ساعته شرکت داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی قزوین به ایلنا خبرداد؛


علی دهباشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به بحران جمعیت گفت: نه تنها در این دوره، بلکه در سیاست‌های جمعیتی گذشته هم موضوعی که برای مقابله با بحران جمعیت مطرح شده درست بود؛ اما سرعت عمل به آن اشتباه است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به رابطه سقط‌های بی‌رویه و غربالگری عنوان کرد: غربالگری و سقط‌های بی رویه ارتباطی با یکدیگر ندارند و نباید به خاطر سقط، موضوع غربالگری نادیده گرفته شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در حوزه جمعیت مطرح است این است که ازدواج معلول با معلول بویژه در حوزه بیماران روان و ذهنی مسئله ساز است و در صورت ازدواج باید تولید نسل آن‌ها مورد کنترل قرار گیرد.

ضرورت آگاه سازی برای داشتن جمعیت سالم

این مسئول ادامه داد: در رابطه با ازدواج معلولین باید دادستان ورود پیدا کند و خانواده‌ها بر فرزندآوری و تربیت نظارت داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت مشاوره پیش از ازدواج اظهار کرد: می‌توانیم به جای اینکه برای جلوگیری از طلاق هزینه کنیم،  پیش از ازدواج برای زندگی و افزایش توانمندی هزینه کنیم.

دهباشی‌پور عنوان کرد: درحال حاضر به سمت سالمند شدن پیش می‌رویم و هر سالمند برای مراقبت حداقل به سه نفر نیاز دارد؛ در کنار این برای گذران زندگی و فعالیت تولیدی به جمعیت جوان و سالم نیاز داریم؛ با این شرایط بحران جمعیت را تایید می‌کنیم اما باید جمعیت سالم مد نظر باشد.

وی ادامه داد: باید در کنار فرزندآوری، آگاه‌سازی فرهنگی و اجتماعی هم مد نظر باشد و از آنجایی که قسمت عمده آسیب‌ها در اقشار محروم است و مشوق‌های مالی هم بیشتر در اختیار این گروه قرار می‌گیرد باید تمام هزینه‌های فرهنگی، اجتماعی وآموزشی برای آگاهی سازی این قشر متمرکز شود.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا