شهرستان ها

اخلال در شبکه شاد/ آموزش در برخی مناطق گیلان با مشکل مواجه است

رشت- نماینده رشت در مجلس با اشاره به وجود اخلال در شبکه شاد به دلیل سرقت سیم های تلفن، گفت: در برخی از مناطق استان گیلان آموزش به همین دلیل با مشکل مواجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، جبار کوچکی نژاد شامگاه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در سالن غدیر استانداری، بیان کرد: یکی از مشکلات فعلی در استان، سرقت کابل تلفن است و این موضوع باعث شده در بسیاری از روستاها شبکه شاد کارآیی نداشته باشد.

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه میزان سرقت کابل‌ها در حد وسیع است و اقدامات انجام شده در این باره پیشرفت زیادی ندارد، افزود: آموزش دانش آموزان در برخی مناطق گیلان به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.

وی با اشاره به رتبه ۳۰ کمک‌های استانی به بخش نوسازی مدارس در گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا متمم بودجه‌ها را به میانگین ۱۵ برسانیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه رتبه دانشگاه فرهنگیان گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها بین ۲۸ یا ۲۹ است، عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان گیلان از نظر تجهیزات و امکانات رتبه آخر را دارد و کارنامه ما در این زمینه مطلوب نیست.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان توسط شش وزیر و چهار دولت وعده داده شد اما اتفاقی رخ نداده است، ادامه داد: هفته گذشته در صحن مجلس یک فوریت این طرح تصویب شد.

جمع آوری بخاری‌های گازی غیر استاندارد در سال آینده

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان نیز در این جلسه گفت: در مهر ۹۸ کلیه بخاری‌های نفتی در مناطقی که گازرسانی شده بود جمع آوری شد و بهار امسال نیز این بخاری‌ها را در مناطقی که علمک گاز دارند جمع آوری می‌کنیم.

علی دقیق با بیان اینکه تمام بخاری‌های گازی غیراستاندارد در بهار ۱۴۰۰ جمع آوری می‌شوند، تصریح کرد: برخی مدارس شوفاژ کهنه دارند و در برخی مدارس نیز با وجود سیستم گرمایشی اما مدیران به جای تعمیر شوفاژ از بخاری‌های غیراستاندارد استفاده می‌کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا