شهرستان ها

اداره کنسولی دانشجویان خارجی دانشگاه ارومیه افتتاح شد

ارومیه – اداره کنسولی دانشجویان خارجی آذربایجان‌غربی و سامانه پذیرش دانشجویان خارجی دانشگاه ارومیه امروز، سه شنبه افتتاح و فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس اداره کنسولی دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عصر سه شنبه در آئین افتتاح این اداره اظهار کرد: تقویت و توسعه دیپلماسی علمی یکی از مهمترین سیاست‌های نظام آموزش عالی کشور است و بر همین اساس توانسته ایم در یکسال گذشته تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه‌های کشور را از ۵۷ هزار نفر به ۱۰۷ هزار نفر افزایش دهیم.

فرید رحیمی گفت: در حال حاضر برخی زیرساخت‌ها برای جذب دانشجوی خارجی فراهم نیست و در تلاش هستیم با تکمیل این فرآیند و تأمین زیرساخت‌ها از جمله ارتباط سامانه‌ای با دستگاه‌های مختلف سرعت را افزایش و موانع احتمالی را کاهش دهیم.

احمد علی جانپور رئیس دانشگاه ارومیه هم در این آئین تبادل دانشجو را یکی از مهمترین مصادیق دیپلماسی علمی دانست و گفت آذربایجان غربی به دلیل هم مرز بودن با سه کشور و و داشتن مراکز دانشگاهی قابل توجه می‌تواند یکی از مهمترین مقاصد دانشجویان خارجی باشد و در همین راستا می‌بایست زیرساخت‌های لازم تقویت شود.

بیش از ۱۳۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه ارومیه مشغول تحصیل هستند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا