شهرستان ها

ادوات مربوط به تاریخ آب در موزه الیگودرز نمایش داده می‌شود

الیگودرز – ادوات مربوط به تاریخ آب در موزه شهرستان الیگودرز نمایش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: باهدف توسعه گردشگری به‌ویژه توجه به ظرفیت‌های خاص مناطق مختلف لرستان، ادوات مربوط به تاریخ آب در موزه الیگودرز نمایش داده می‌شود.

وی اظهار کرد: باتوجه‌به ظرفیت‌های بالای شهرستان الیگودرز در حوزه آب و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای توسعه گردشگری آبی و ورزشی در الیگودرز، ادوات مربوط به آب و تاریخ آب در موزه این شهرستان نمایش داده می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: در همین راستا سازه‌های آبی‌تاریخی همچون آسیاب آبی در اطراف موزه شهرستان ایجاد می‌شود تا گردشگران با کاربرد این آسیاب‌های تاریخی آشنا شوند.

حسن‌پور با بیان اجرای این اقدامات نشان‌دهنده پیشرفته بودن صنعت ایران در این حوزه بوده است، افزود: در موزه الیگودرز در حال حاضر اسناد تاریخی مرتبط با آب و تاریخ آب و توزیع عادلانه آب به‌نمایش‌درآمده و چنین اقداماتی بی شک بر جذابیت‌های گردشگری در شهرستان الیگودرز کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: موزه مردم‌شناسی الیگودرز به‌خوبی نمایانگر صنایع‌دستی، آداب‌ورسوم در مراسم عزاداری و عروسی، وسایل زندگی مردم و نمادها به همراه چندین تابلو از زندگی عشایر این منطقه است که در دی‌ماه سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری رسیده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا