شهرستان ها

ارائه ۲۵۰۰ طرح توسط تشکل های دینی گیلان در قالب مهرواره محله همدل

رشت- مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر لزوم شناسایی نهادها و افراد دغدغه مند در ایجاد نشاط و امید آفرینی، گفت: در قالب مهرواره محله همدل دو هزار و ۵۰۰ طرح توسط تشکل ها ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید مهدوی عصر یکشنبه در همایش «مهرواره محله همدل» با اشاره به اینکه این مهرواره حرکت خوب فرهنگی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و امید آفرینی در جامعه است، اظهار کرد: این مهرواره نخستین گام برای ساماندهی نهادهای اجتماعی پایه‌ای و اساسی برای ساختن تمدن نوین است.

وی افزود: چنین حرکت‌های اجتماعی که بر اساس وظیفه مندی اهل ایمان است باید در مساجد رخ دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه اگر در جامعه‌ای بی تفاوتی در میان افراد نهادینه شود فساد پذیری، انحطاط، عقب گرد بیشتر خواهد بود، گفت: جامعه پویا نهادهای اجتماعی آن خیرخواه و آرمان خواه هستند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم بر اساس منشور بیانیه گام دوم در چله دوم انقلاب به تمدن سازی نوین اسلامی دست یابیم در این نگاه و افق حتماً باید به نهادهای اجتماعی در قالب محلات اهتمام ویژه ای شود، افزود: مهرواره محله همدلی به این منظور توسط سازمان تبلیغات اسلامی اجرایی شده است.

مهدوی با تأکید بر ضرورت شناسایی و ساماندهی این ظرفیت‌ها در استان گیلان، تصریح کرد: باید به فعالیت این نهادها جهت داد و در این مسیر بهترین فضا، فضای رقابتی بوده که در قالب مهراوه محله همدلی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه باید به دنبال شناسایی افراد و نهادهایی باشیم که با دغدغه مندی در راستای حل مشکلات مردم گام بر می‌دارند، ادامه داد: یکی از مصادیق تقوای اجتماعی این است که در محلات عده‌ای فراتر از باندبازی، گروه گرایی و جناح بازی‌ها و فراتر از فضای دیوان سالاری اداری نشاط و امیدی را به جامعه تزریق می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه این خدمات می‌تواند در حوزه فرهنگی، بهداشتی و رفع مشکل محله رخ دهد، ادامه داد: بر اساس نوع تهاجم جدید دشمن در تزریق ناامیدی چنین حرکت‌های فرهنگی می‌تواند امید آفرین باشد.

وی با اشاره به اینکه در مهلت تعیین شده دو هزار و ۵۰۰ تشکل طرح مسئله کرده‌اند، گفت: بعد از داوری طرح‌های ارائه شده از سوی تشکل‌ها سه طرح به مرحله کشوری راه می‌یابد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا