شهرستان ها

اردبیل در جشنواره «سرزمین افسانه‌ها» درخشید

اردبیل – سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: با کسب پنج عنوان برگزیده و شایسته تقدیر اعضای هنرمند کانون استان اردبیل در جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» درخشیدند.

ملیحه ملک‌زاده‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با اعلام اسامی برگزیدگان و نفرات شایسته تقدیر جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» اعضای هنرمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل موفق به کسب پنج عنوان برگزیده و شایسته تقدیر از این جشنواره شدند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام نتایج فراخوان نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» که مهرماه ۱۴۰۱ همزمان با هفته ملی کودک منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته بود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ادامه داد: هیئت داوران متشکل از فاطمه توکلی‌نیا، معصومه فاضلی‌مقدس و رضا عبدلی، از میان آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۶ اثر در بخش کودک و ۶ اثر در بخش نوجوان را به عنوان برگزیده و ۱۰ اثر در بخش کودک و نوجوان را شایسته تقدیر معرفی کردند که در بخش کودک ۷ تا ۱۱ سال الناز کاظمی ۷ ساله عضو مرکز شماره ۲ کانون پارس‌آباد و حدیث سلیمی ۱۱ ساله از مرکز شماره‌ی ۵ کانون اردبیل عنوان برگزیده این گروه سنی را کسب کردند.

ملک زاده فرد گفت: عباس شهبازی ۱۳ ساله از مرکز شماره ۳ کانون اردبیل نیز در بخش نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ سال به عنوان برگزیده دست یافته و در همین گروه سنی زینب رحیمی ۱۴ ساله از مرکز شماره ۲ کانون اردبیل و مهیار صفری ۱۴ ساله از مرکز شماره‌ی ۵ کانون اردبیل شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی بیان کرد: آثار ۶ عضو دیگر کانون استان اردبیل به نام‌های یگانه کنعانی ۱۱ ساله، اسرا آقایاری ۹ ساله، صبا اندرونی ۱۱ ساله، الناز صادقی ۹ ساله، آنیل قانع ۸ ساله و سونیا افسانه ۱۷ ساله به بخش نمایشگاهی این جشنواره که با مشارکت کانون و سفارت جمهوری خلق چین برگزار خواهد شد، راه یافته است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سفارت جمهوری خلق چین در سال ۱۴۰۱ و با هدف گسترش روابط فرهنگی و هنری میان کودکان آسیایی و ایجاد بستری مناسب برای ترویج دوستی و همدلی، جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان «سرزمین افسانه‌ها» برگزار شد.

ملک زاده فرد اظهار کرد: در این جشنواره تلاش شد تا کودکان و نوجوانان ایرانی با زبان مشترک نقاشی، زیبایی‌های کشوری را که در فرسنگ‌ها دورتر از ایران است به تصویر بکشند که محورهای موضوعی این فراخوان، خانه‌ها و خیابان‌های چین، طبیعت و زیبایی‌های چین، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری چین، آداب و رسوم و فرهنگ چین، افسانه‌های چینی، اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و چین و… بود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم گشایش نمایشگاه و آئین قدردانی از برگزیدگان این جشنواره در ماه دی ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و در این نمایشگاه ۷۰ اثر شامل ۲۲ اثر برگزیده و شایسته تقدیر و ۴۸ اثر منتخب دیگر به نمایش گذاشته می‌شود که از این مجموع ۱۱ اثر متعلق به کودکان و نوجوانان هنرمند کانون استان اردبیل خواهد بود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا