شهرستان ها

استانداران اختیارات عمل محدودی دارند

زنجان-استاندار زنجان گفت: متاسفانه استانداران از اختیارات عمل محدودی در استان خود برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی شامگاه شنبه در حاشیه برنامه زنده اقدامات دو سال گذشته استان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بسیاری از مواقع دست استانداران در حوزه‌های مختلف بسته است، افزود: به همین خاطر اگر بخواهیم عملکرد دو ساله استانداران دولت سیزدهم را محک بزنیم، خواهیم دید که همه چیز در اختیار استانداران نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد دو ساله خود در استان رضایت دارد یا نه، اظهار کرد: نمی‌توان معیار مشخصی برای عملکرد استانداران تعریف کرد، در حالی که معتقدیم باید اختیار عمل استانداران را افزایش داده و از آن‌ها مسولیت امور محوله را مطالبه کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه با برگزاری این برنامه، بخش مهمی از جامعه علاوه بر اقدامات انجام گرفته، از مدل کلان حاکم بر جامعه نیز آگاهی پیدا کردند، یادآور شد: هدف از برگزار این برنامه این بود که به صورت مستقیم هم به مصادیق اشاره کرده و هم مصادیق حرکتی استان را بیان کنیم، از این رو معتقدیم می‌توانیم پاسخ‌گوی بسیاری از سوالات باشیم.

وی در ادامه با یادآوری اینکه با حضور قریب‌الوقوع رییس‌جمهور در استان، فرآیند واگذاری ۱۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن آغاز خواهد شد، تصریح کرد: این واگذاری به این معنی است که متقاضیان باید نسبت به تکمیل واریزی خود اقدام و مراحل تقسیط پرداخت را طی کنند.

افشارچی با بیان اینکه انتظار داریم مردم محدودیت‌های ما را در استان درک و همراهی کنند، خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای ما در استان این است که تلاش کنیم تا مدت زمان بهره‌برداری از پروژه‌ها به حداقل برسد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌های دور اول سفر هیأت دولت به استان زنجان قرار است در دور دوم سفر رییس‌جمهور به بهره‌برداری برسد، اظهار کرد: در حال حاضر اکثر پروژه‌ها بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده اما به لحاظ تخصیص اعتبار شاهد تحقق ۹۰ درصدی هستیم.

استاندار زنجان در خصوص زمان سفر رییس‌جمهور به استان گفت: هنوز زمان تحقق این سفر قطعی نشده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا