شهرستان ها

استان بوشهر به عنوان پایتخت مهارت‌آموزی کشور انتخاب شد

بوشهر- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از انتخاب استان بوشهر به عنوان پایتخت مهارت‌آموزی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح یکشنبه در جلسه شورای مهارت‌آموزی و برنامه‌ریزی استان بوشهر اظهار داشت: اجرای آموزش‌های ویژه در حوزه انرژی باعث شده استان بوشهر در این حوزه در کشور جایگاه شاخصی داشته باشد.

وی از رونمایی تمبر بوشهر پایتخت مهارت‌آموزی انرژی کشور خبر داد و گفت: شورای گسترش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر را به عنوان پایتخت مهارت‌آموزی کشور انتخاب کرد.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های ویژه استاندار بوشهر و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در جهت راه‌اندازی مراکز ملی مهارت‌آموزی نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر، اظهار داشت: وجود ظرفیت‌های عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر در این انتخاب مهم تأثیر داشته است.

دراهکی افزود: این طرح در شورای گسترش مهارت‌آموزی کشور تصویب شد و بر این اساس ایجاد مرکز ملی گاز کشور در عسلویه و ایجاد مرکز تربیت مربی در حوزه نفت و گاز در شهرستان کنگان در این راستان انجام‌شده است.

وی ایجاد مرکز مهارت‌آموزی ویژه صنایع نفت و گاز را از نیازهای مهم این استان برشمرد و بیان کرد: امسال در هفته دولت اولین مرکز ملی مهارت‌آموزی گاز کشور با حمایت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شهرستان عسلویه افتتاح می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تأکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی به سمت ظرفیت‌های اشتغال در استان سوق داده شده است، اضافه کرد: ظرفیت‌های موجود و فعالیت‌های مناسب در استان بوشهر باعث شد که در جریان سفر معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور پیشنهاد اهدای عنوان پایلوت پایتخت مهارت‌محوری کشور به اصفهان مطرح شود.

دراهکی با بیان اینکه همه باید در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در سطح استان بوشهر تلاش کنیم، تأکید کرد: بوشهر خاستگاه بسیاری از طرح‌ها و اقدامات سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور بوده و اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای در این راستا از اولین تمبر مهارت‌آموزی کشور در حوزه انرژی رونمایی کرد.

وی، با اشاره به ظرفیت بندری و صنایع دریایی استان بوشهر خاطرنشان کرد: نخستین مرکز مهارت‌آموزی تخصصی صنایع دریایی و بندری کشور در شهرستان دیر پایه‌گذاری شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به ایجاد مرکز هتل‌داری و بوم‌گردی جنوب کشور در استان بوشهر افزود: مجوز این مرکز صادر شده و تا ۵ ماه آینده قابل افتتاح است.

دراهکی از افتتاح مرکز تربیت مربی نفت و گاز در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: این مرکز نقش مهمی در مهارت‌آموزی و اشتغال جوانان استان بوشهر در ظرفیت‌های یاد شده دارد.

در آئینی از تمبر «بوشهر پایتخت مهارت‌آموزی انرژی کشور» با حضور استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در جلسه شورای مهارت‌آموزی و برنامه‌ریزی استان بوشهر رونمایی شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا