شهرستان ها

استان زنجان قطب و مرکز توزیع واکسن شمالغرب کشور است

زنجان-معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: استان زنجان قطب و مرکز توزیع واکسن شمالغرب کشور است و میزان تزریق واکسن کرونا برای سالمندان بالای ۸۰ سال به بالا ۷۸ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی نافچی ظهر سه شنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در محل استانداری زنجان بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تاکید کرد.

وی اظهار کرد: رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در شعبات رای گیری گزارش نشد و همه از ماسک استفاده کرده و فاضله اجتماعی را رعایت کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان مراجعات سرپایی به مراکز درمانی استان افزایش یافته است.

مرادی نافچی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی نسبت به تشدید نظارت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند، تاکید کرد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی باید در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده و طارم جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه تمامی مدیران دستگاه‌های متولی مکلف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه ماموریتی خود هستند، گفت: در این خصوص مدیریت و نظارت‌های لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: به نسبت جمعیتی تعداد ۳۰ مرکز تجمعی واکسیناسیون در استان فعال است.

مرادی نافچی با بیان اینکه برای ایجاد مراکز تجمعی حوزه‌های انتظامی، نظامی و تیپ ۲۱۶ ارتش استان نیز به عنوان کانون‌های جمعیتی اهتمام لازم را به این مهم داشتند، گفت: اجازه مجوز فعالیت‌های برخی واحدها به اقتضای ستاد ملی کرونا از قبیل حوزه ورزش مورد تاکید است.

وی افزود: با توجه به اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت خود به پروتکل‌های بهداشتی توجه نکنند، محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان تصریح کرد: باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل و نقل درون شهری و برون شهری مد نظر قرار گیرد.

مرادی نافچی گفت: استان زنجان قطب و مرکز توزیع واکسن شمالغرب کشور است و میزان تزریق واکسن کرونا برای سالمندان بالای ۸۰ سال به بالا ۷۸ درصد، ۷۵ تا ۷۹ سال ۷۲ درصد و جمعیت ۷۰ تا ۷۴ سال نیز ۷۳ درصد است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا