شهرستان ها

استخر پرورش ماهی در گنبدکاووس به همت اصحاب وقف راه اندازی شد

گنبدکاووس- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، استخر پرورش ماهی در جوار حرم یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس به همت اصحاب وقف راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلیمانی فرد شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، استخر پرورش ماهی در باغ سه هکتاری در جوار حرم یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس به همت اصحاب وقف راه اندازی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان کرد: این استخر پرورش ماهی به ابعاد ۴۰۰ متر مربع بوده که ماهیان گرمابی مانند آمور، فیتوفاک، کپور و سایر گونه ها در آن طی هفت ماه پرورش داده می شود.

سلیمانی فرد اضافه کرد: از جمله اهداف این طرح علاوه بر اشتغال زایی، کسب منابع درآمدی است که پشتوانه‌ اقدامات مذهبی، قرآنی، اجتماعی و غیره باشد.

وی گفت: پیش‌بینی شده در کنار اماکن متبرکه گلستان با هدف ایجاد درآمد پایدار طرح هایی از قبیل نهالستان، گلخانه، پرورش ماهی و سایر کسب و کارها اجرا شود.

سلیمانی فرد همچنین از افتتاح کارگاه خیاطی در جوار حرم حضرت یحیی بن زید (ع) خبرداد و گفت: در این کارگاه بیش از ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.

طبق گفته وی ۶۰ میلیون تومان برای این کارگاه هزینه شده است.

سلیمانی فرد تأکید کرد: قطعاً این کارگاه را توسعه خواهیم داد و از ظرفیت فنی و حرفه ای و دیگر دستگاه های در این راستا بهره خواهیم گرفت.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا