شهرستان ها

استرداد ۲۵ میلیارد ریال مبالغ کلاهبرداری اینترنتی در بوشهر

بوشهر- رئیس پلیس فتای بوشهر از برگشت ۲۵ میلیارد ریال وجوه کلاهبرداری شده از شهروندان بوشهری به حساب آنان با پیگیری پلیس و همکاری مراجع قضائی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی قاسمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افسران سایبری پلیس فتای استان بوشهر با هماهنگی قضائی با اقدامات شبانه‌روزی در راستای مقابله با جرایم سایبری در حال تلاش هستند.

وی اضافه کرد: ۱۵ میلیارد ریال سرمایه مالباختگان در حین انتقال توسط کلاهبرداران، در حساب‌های آنان مسدود و از سرقت وجوه جلوگیری شده و در حدود ۲۵ میلیارد ریال نیز با ردگیری سرنخ‌های دیجیتال مجرمانه، به حساب مالباختگان بازگردانده شد.

رئیس پلیس فتای بوشهر اضافه کرد: متأسفانه علیرغم آموزش‌ها، هشدارها و توصیه‌های پلیس فتا که با همکاری رسانه‌ها به صورت مستمر و به اشکال مختلف اطلاع رسانی می‌شود، باز هم شاهد هستیم که تعدادی از شهروندان همچنان با سهل‌انگاری و کم‌دقتی، فریب کلاهبرداران سایبری را خورده و بر روی لینک‌های با منابع ناشناس، کلیک نموده یا وارد درگاه‌های بانکی جعلی شده و همه یا بخشی از سرمایه خود را از دست می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: دستگیری کلاهبرداران اینترنتی و از بین بردن بسترهای آسیب‌پذیری در اولویت همیشگی مأموریتی همکاران ما در پلیس فتا در سراسر کشور قرار دارد.

قاسمی افزود: به هم‌استانی‌های گرانقدر توصیه می‌شود تا از باز کردن لینک‌های با منابع ناشناس تحت هر عنوانی خودداری کرده و اطلاعات شخصی حساب‌های خود اعم از شماره‌های رمز و cvv2 را هرگز به اشخاص غیر اعلام نکنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا