شهرستان ها

استفاده از توان داخلی متخصصان نیروگاه شهید رجایی در سایر نیروگاه‌ها

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی عنوان کرد؛

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: بواسطه توانمندی موجود در نیروگاه شهید رجایی، همیشه منشا کمک رسانی به سایر نیروگاه‌ها بوده و با کشورهایی مانند لبنان، عمان و عراق هم همکاری داریم.


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ابوالفضل موتاب‌ها در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان که صبح امروز در سالن اجتماعات اداره برق برگزار شد، گفت: نیروگاه شهید رجایی ۳.۵ درصد برق کشور را تامین می‌کند و میزان تولید انرژی در این نیروگاه افزایش داشته است.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد تجهیزات نیروگاهی در داخل تولید می‌شود و تجهیزات اصلی ساخت داخل است و نیروگاه‌های سیکل ترکیبی جدیدی که درحال نصب هستند بومی سازی شده‌اند.

وی بیان کرد: تمام تعمیرات اساسی هم توسط پرسنل داخلی صورت می‌گیرد در بازه 8 ماهه تقریبا تمام تعمیرات نیروگاه‌ها به اتمام رسید، نیروگاه شهید رجایی هم ۱۷ برنامه دارد که ۵۶۰ روز برنامه تعمیراتی انجام شده و درحال حاضر با حداکثر توان درحال تولید برق است.

این مسئول ادامه داد: در حوزه رکوردهای مهم سال گذشته افزایش ظرفیت تولید را شاهد بودیم که ۶۱۰۰ مگاوات بود، افزایش راندمان نیروگاه‌ها به ۳۹.۱ درصد و قرار گرفتن در رتبه دوازدهم دنیا ، راه‌اندازی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و تولید ۷۶ میلیارد کیلووات ساعت انرژی بدون سوخت از دیگر رکوردهای سال گذشته بود.

وی عنوان کرد: برای گذر از پیک تابستان برنامه‌های مختلفی طراحی شده، باید درنظر داشت که تولید نیروی برق بسیار دشوار و هزینه‌بر است؛ با وجود این در کشور ۶ برابر مصرف جهانی مصرف داریم.

موتاب‌ها اظهار کرد: بخش زیادی از اختلاف پیک مصرف به وسایل سرمایشی وابسته است، البته در سال گذشته با طرح‌های تشویقی صرفه جویی خوبی صورت گرفت.

وی درباره آلاینده بودن نیروگاه گفت: سهم نیروگاه‌ها در آلایندگی براساس آمار کمتر از ۷ درصد است و صرفا ۵۰ درصد تولید نیروگاه شهید رجایی مربوط به نفت کوره در فصل سرد سال است؛ البته ما علاقه‌ای به مصرف این سوخت نداریم چون در درجه اول به خود ما آسیب می‌زند و در استان هنوز سهم نیروگاه شهید رجایی در آلاینده‌ها مشخص نشده است.

این مسئول عنوان کرد: نیروگاه شهید رجایی موفق شد برای اولین بار بویلر واحد2 نیروگاه لوشان را از صفر تا صد طراحی، ساخت و نصب کند.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا