شهرستان ها

استفاده از ظرفیت های ناوگان عمومی شهری قم جهت پاسداشت ایام محرم

قم- مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به وضعیت موحود استان قم، استفاده از ظرفیت های ناوگان عمومی شهری قم جهت پاسداشت ایام محرم را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی شعبان زاده صبح جمعه در وبینار گفتمان تبلیغی محرم با موضوع مسئولیت پذیری اجتماعی و بحران جمعیت گفت: در شهر قم ۶ هزار دستگاه تاکسی و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد که رانندگان آنان با افراد بسیار زیادی در ارتباط هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: در طرح حسینیه سیار به فکر این هستیم که یک ساعت مانده به‌اذان ظهر و اذان مغرب، مداحان، شاعران آئینی به بحث مباحث فرهنگی و دینی بپردازند.

وی افزود: در این طرح که از امکانات رسانه‌ها و صدا و سیما استفاده خواهد شد، رانندگان می‌بایست در این ساعت‌ها رادیوی خودرو را روشن کنند.

شعبان زاده با تصریح کرد: باید با تشکل‌های مردمی برنامه‌ریزی کنند و با سازمان تاکسیرانی و اتوبوس رانی تعامل کنند تا رانندگان، سفیر در تبیین و ابلاغ معارف شوند و رانندگان نیز خودشان را خادمان امام حسین بدانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: رانندگان همچنین خودروهایشان را با یک پرچم کوچک به نام سید سالار شهیدان سیاه پوش کنند که این امر تأثیر بسیاری در تبلیغ احکام و مسائل دین اسلام و مباحث فرهنگی دارد.

وی همچنین ادامه داد: در کنار این خودروها می‌توانیم از خودروهای وانت بار نیز برای پخش مداحی، مسائل احکام و مباحث تربیتی و فرهنگی در مناطق مختلف سطح شهر استفاده کنیم.

شعبان زاده با اشاره به‌نقش زنان در ترویج مباحث دینی تصریح کرد: برای سیاه پوش کردن اماکن عمومی و منازل باید از ظرفیت بانوان استفاده شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا