شهرستان ها

استفاده از ماسک و واکسیناسیون کرونا توسط مردم جدی تلقی شود

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در کشور، گفت: استفاده از ماسک و واکسیناسیون کرونا توسط مردم جدی تلقی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا بعد از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اظهار کرد: هم اکنون استان کرمانشاه در وضعیت مناسب از نظر رنگ بندی کرونایی قرار داشته و بیشتر شهرستان‌های استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد موارد بستری بر اثر ابتلاء به کرونا در استان کرمانشاه به پایین‌ترین میزان رسیده و این در حالی است که بی توجهی و ساده انگاری شرایط در جامعه در حال افزایش بوده و جدی نگرفتن و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سلامت افراد را به مخاطره می‌اندازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به شیوع سویه جدید بیماری کرونا و آغاز فصل سرد سال ممکن است اتفاق دیگری رقم خورده و به دلیل قدرت سرایت بالای اومیکرون ورود به پیک جدید بیماری کرونا بسیار سریع و غافلگیرکننده خواهد بود.

مرادی بیان کرد: باید آمادگی لازم را برای مواجه با پیک جدید بیماری داشته باشیم و برای پیشگیری از ابتلاء به اومیکرون علاوه بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: اقلام و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های استان کرمانشاه باید به میزان لازم در هر بیمارستان وجود داشته باشد و نباید به دلیل کمبود برخی اقلام و تجهیزات ضروری کار بیمارستان مختل شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا