شهرستان ها

استقبال از جشنواره مجازی کتابخوانی رضوی در اردبیل

اردبیل- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از استقبال شهروندان استان اردبیل از جشنواره مجازی کتابخوانی رضوی خبر داد.

پروانه رضاقلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی امسال نیز با توجه به شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار می‌شود و علاقمندان فرصت مشارکت و حضور در این جشنواره فرهنگی را با مطالعه منابع و کتب معرفی شده دارند.

وی تصریح کرد: هر چند شرایط کرونایی محدودیتی را در فعالیت‌های کتابخوانی به وجود آورد اما در فرصت فراهم شده در جهت تبلیغ و تبیین موضوع کتابخوانی در فضای مجازی و به شکل غیرحضوری فراهم کردیم و در قالب پویش‌ها و طرح‌های مختلف سعی کردیم تا خانواده‌ها را ترغیب به مطالعه و کتابخوانی کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یکی از رویدادهای ارزشمند کتابخوانی را در سال‌های اخیر برگزاری جشنواره رضوی با محوریت شناخت سیره و سلوک امام رضا (ع) اعلام کرد و گفت: امسال علاوه بر پویش شناخت امام مهربانی‌ها، نسبت به شناخت سیره و سلوک امام مهدی (عج) نیز طرح مباحث انجام شده تا نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها بیشتر از منابع معرفی شده برای حضور در جشنواره استفاده کنند.

رضا قلیزاده افزود: منابع جشنواره در قالب پی.دی. اف تهیه شده تا همراه با سوالات طرح شده برای علاقمندان منتشر و در اختیار آنها قرار گیرد تا آنها از فضای مجازی برای پاسخگویی به سوالات استفاده کرده و در کوتاه‌ترین زمان پاسخنامه‌ها را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲۱ هزار نفر در این جشنواره در استان اردبیل مشارکت کردند که امسال پیش‌بینی می‌کنیم میزان شرکت‌کنندگان بیشتر از این آمار باشد.

رضا قلیزاده آخرین مهلت فرصت را تا پایان آبان ماه امسال اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون هفت هزار نفر در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت کرده و ارسال پاسخنامه داشتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اضافه کرد: جشنواره رضوی همه ساله در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری برگزار می‌شود که امسال نیز در رشته نقاشی، داستان‌نویسی، قصه‌گویی و کتابخوانی در مرحله اجراست.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا