شهرستان ها

استقبال از سرمایه‌گذاران برای حضور در ۷ منطقه نمونه گردشگری نیر

نیر- رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر گفت: هفت منطقه نمونه گردشگری در شهرستان نیر وجود دارد که ما از حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صلحی عصر پنجشنبه در جریان بازدید مسئولان استانی از ظرفیت‌های گردشگری نیر اظهار کرد: این مناطق نمونه گردشگری مصوب سال ۸۶ است و اکثر این مناطق فعال شده و ما تلاش می‌کنیم تا با همراهی سرمایه‌گذاران مناطق گردشگری این شهرستان را به نقطه مطلوب فعالیت‌های اقتصادی و درآمدزایی به نفع منطقه تغییر دهیم.

وی یکی از این مناطق را «بولاغلار» معروف به ۴۰ چشمه اعلام کرد و گفت: اولین شهرک تخصصی آب نیز در شهرستان نیر راه‌اندازی شده و واحدهای تولیدی متنوع آب معدنی در این منطقه مستقر بوده و تولید و عرضه آب معدنی را انجام می‌دهند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر از ثبت ۱۲۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری این شهرستان در فهرست آثار ملی خبر داد و تصریح کرد: مهمترین اثر تاریخی در شهرستان نیر کاروانسرای شاه عباس است که تلاش می‌کنیم با مرمت و بازسازی این کاروانسرا آن را در ردیف آثار جهانی به ثبت برسانیم.

صلحی ضرورت احیای غار گلستان، اباذر و منطقه تاریخی سنگر نظامی در مسیر نیر – سراب را از دیگر برنامه‌ها و رویکردهای میراث فرهنگی شهرستان با حمایت مسئولان استانی عنوان کرد و افزود: بزرگترین سایت باستانی در قلعه «بوینی یوغون» نیر راه‌اندازی شده و تلاش بر این است تا این منطقه به بزرگترین مجموعه نمایشی آثار تاریخی تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار آثار تاریخی متعدد نظیر آتشکده ساسانی، تپه کورائیم، پل قرمز، امامزاده کورائیم و دیگر آثار و ابنیه‌های تاریخی در این شهرستان برگزاری رویدادهای گردشگری متنوع با هدف جذب گردشگران در اولویت قرار گرفته که سالانه شاهد برگزاری جشنواره ملی آش، عسل و دیگر رویدادهای فرهنگی، هنری در نیر هستیم که امکان جذب گردشگران بیشماری را نیز فراهم کرده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر از راه‌اندازی سوئیت‌های اقامتی و طرح‌های بوم‌گردی در منطقه بولاغلار خبر داد و اضافه کرد: سرمایه‌گذاری به صورت سنتی در حال احداث اقامتگاه‌های موقت در این منطقه است تا در کنار ارائه غذاهای محلی، امکان اقامت شبانه برای گردشگران در این منطقه بکر و بی‌نظیر طبیعی نیز فراهم آید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا