شهرستان ها

اشتغال کوتاهترین راه در جلب اعتماد مردم است

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید و توانمندی اقتصادی و معیشتی کوتاهترین راه برای جلب اعتماد مردم و رضایتمندی آنها است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر یکشنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج در اردبیل اظهار کرد: ما باید عقب‌ماندگی‌های گذشته را در حوزه‌های مختلف به ویژه بحث اشتغال و کارآفرینی با روحیه بسیجی رفع کرده و به تقویت نظام اقتصادی کمک کنیم.

وی ضرورت توسعه و تقویت نظام اقتصادی متشکل و برطرف کردن موانع در پرداخت تسهیلات برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را یادآور شد و تصریح کرد: هم در ابعاد اشتغال خانگی و هم در بحث اشتغال صنعتی به شکل واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک باید گام‌های جدی و اساسی را برداریم.

استاندار اردبیل گفت: مردم استان اردبیل سال‌های طولانی است که از سرانه درآمدی پایین و همچنین وضعیت معیشتی نامناسب رنج می‌برند که برای گره‌گشایی در این مسیر باید برنامه‌ریزی‌ها به شکل منسجم و درست با رصد دقیق اتفاق بیفتد.

عاملی تلاش‌های بسیج سازندگی را در ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید و تقویت جبهه تولید یادآور شد و افزود: بر پایه برنامه‌ریزی‌های انجام شده در استان اردبیل به صورت ضروری و فوری باید توسعه بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی را مد نظر قرار دهیم تا در کنار آن ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید با درآمد مناسب برای خانوارها به ویژه فعالیت جوانان و نوجوانان فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آسیبی که در این حوزه بیش از هر زمان دیگر به چشم می‌آید، بی‌اعتمادی به وجود آمده در بین نسل نوجوان و جوان است که با ایجاد فرصت اشتغال و افزایش درآمد ماهانه به راحتی می‌توان در این زمینه حرکت مؤثر را در بهبود و اصلاح فرآیندها و جلب اعتماد انجام داد.

عاملی اضافه کرد: ما در استان اردبیل به صورت مشخص در چند بعد اقتصادی به ویژه ایجاد اشتغال، افزایش تولید، جذب سرمایه‌گذاران، رفع موانع سرمایه‌گذاری و همچنین افزایش ثروت عمومی تلاش می‌کنیم تا بخش عظیمی از آسیب‌ها و نارسایی‌های گذشته جبران شود.

وی بیان کرد: استان اردبیل ظرفیت خوبی را هم در بخش کشاورزی و هم صنعت، معدن و گردشگری دارد که احیای این ظرفیت عظیم در مسیر ایجاد اشتغال و افزایش تولید ثروت بسیار مؤثر و راهگشا خواهد بود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا