شهرستان ها

اصل جوانگرایی و طهارت اقتصادی در انتخاب شهردار اراک فراموش شد

اراک- سخنگوی شورای شهر اراک با بیان اینکه اصل جوانگرایی و طهارت اقتصادی در انتخاب شهردار اراک رعایت نشد، گفت: کریمی در جلسه ارائه برنامه خود، رویکردهای شورا را به کنار انداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس خسروانی شامگاه چهارشنبه در جلسه فوق العاده صحن علنی شورای شهر اراک که با دستور کار انتخاب شهردار برگزار شد با بیان اینکه باید تعارفات و آزمون و خطاها را کنار گذاشت و مردم را در جریان تصمیمات قرار داد، عنوان کرد: مردم اراک، بنده به نمایندگی از شما در شورای شهر تا آنجا که در توان داشتم سعی کردم با پرهیز از ورود به زد و بندهای سیاسی و اقتصادی، براساس اصول انقلابی خود و مصالح شهر نظر بدهم.

وی تاکید کرد: بنده با هیچ گزینه‌ای زد و بندی نداشتم و در قبال رأیی که قرار است بدهم نه چیزی خواستم و نه چیزی گرفتم، زیرا انتخاب شهردار مهمترین انتخاب یک عضو شوراست.

این عضو شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: براساس بیانیه گام دوم انقلاب شاخصه‌هایی را در ابتدای راه تدوین کردیم که بنا بود براساس آن شاخص‌ها از میان گزینه‌های مطرح، یک شهردار در تراز شهر و شهروندان انتخاب کنیم تا شهر از وضع موجود به وضع مطلوب برسد ولی امروز شاهد هستیم که علیرغم مخالفت‌های جدی تعدادی از اعضای شورای شهر و اصرار بر تجدید نظر، در نهایت، شخصی به عنوان شهردار اراک انتخاب می‌شود که نه تحصیلات مرتبط با مدیریت شهری و نه سابقه‌ای در شهرداری دارد در حالی که این دو شاخصه از شاخصه‌های مهم برای انتخاب شهردار به شمار می‌رود.

سخنگوی شورای شهر اراک عنوان کرد: گزینه‌های شهرداری براساس رویکردهای شورای ششم برنامه عملیاتی و اجرایی ارائه کنند، اما کریمی در جلسه ارائه برنامه خود، رویکردها را به کناری انداخت و به سخره گرفت و صرفاً سخنان و ایده‌های خود را مطرح کرد.

وی گفت: چه شده است که به اینجا و به این گزینه رسیده‌ایم؟ در روزهای اخیر بنا را بر مذاکره با یکدیگر گذاشتیم و نهایتاً در صورتجلسه امضا شده توافق شد که به گزینه‌ای جدید برسیم و حتی شفاهی به بنده اعلام شد که نگران نباش حتماً به یک گزینه جدید به غیر از گزینه فعلی می رسیم، حتی اعلام کردند که برگه‌های رأی خود را به تو می‌دهیم که خودت بنویسی.

سخنگوی شورای شهر اراک ادامه داد: در نهایت به ۲ فرد جدید رسیدیم که به شکل عجیبی هر ۲ گزینه در روز گذشته حذف شدند، یکی از گزینه‌ها انصراف داد در حالی که در ابتدا قبول کرده بود و علیه دیگری پرونده سازی شد و متهم به تخلفات گسترده شد و در جلسه رأی گیری پرونده‌هایی ارائه شد که در نهایت همه کذب بود و در ادامه گفته شد که وقت نداریم و باید فردا شهردار را انتخاب کنیم و امروز این جلسه فوری برگزار شد.

خسروانی تاکید کرد: قرار بود گام دوم انقلاب را با اصل جوانگرایی و طهارت اقتصادی مدیران آغاز کنیم اما قرارها زود فراموش شد، بنده و دوستانم هنوز بر سر عهدی که با مردم اراک بسته‌ایم پایبندیم و امروز صرفاً به دلیل تعیین تکلیف شهرداری در جلسه شرکت کردیم و رأی منفی خود به آقای کریمی شفاف اعلام می‌کنم و از همه اعضا درخواست دارم برای قضاوت مردم رأی‌شان را شفاف بگویند.

این عضو شورای شهر اراک در پایان بیان کرد: امروز که تمام توان بر این گذاشته شده است که شهردار انتخاب شود، اعلام می‌کنم که با همه توان نظارتی خود عملکرد شهرداری را رصد می‌کنم و کوچک‌ترین تخلف را به سمع و نظر مردم و رسانه‌ها می‌رسانم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا