شهرستان ها

اصناف از ایحاد اختلال در بازار جلوگیری کنند

اهواز- معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: هدف اصلی اصناف مختلف باید کمک به آسایش و راحتی مردم باشد و نگذارند که اختلالی در بازار ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا فتوحی ظهر امروز در نشست نشست تنظیم بازار خوزستان به منظور تعیین تکلیف کالاهای اساسی گفت: هدف اصلی از برگزاری جلسات تنظیم بازار، ایجاد هماهنگی گسترده بین دستگاه‌های اجرایی استان در راستای کمک کردن به ساماندهی قیمت‌ها در بازار است.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: قیمت‌ها بر اساس قیمت کارشناسی که دستگاه‌ها تعیین کردند، بررسی و ابلاغ شود.

وی با اشاره به وضعیت توزیع مرغ در خوزستان بیان کرد: بر اساس مصوبات تعیین شده در جلسات قبل باید توزیع گسترده و یکنواخت مرغ گرم در تمام سطح استان در اولویت قرار می‌گرفت.

فتوحی افزود: در مراحل بعدی نیز مرغ منجمد در مناطق برخوردار و حاشیه نشین شهرها با نظارت کامل پشتیبانی امور دام، صنف و کشتارگاه‌ها برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده توزیع گسترده با قیمت کارشناسی شده برای استفاده مصرف کننده توزیع شود.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان در خصوص توزیع میوه شب یلدا و شب عید گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شده خرید میوه به صورت متمرکز در سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام شده است.

وی افزود: به تمام دست اندر کاران امر توصیه شده که کیفیت، قیمت و توزیع پراکنده میوه در سطح استان برای دسترسی آسان مردم انجام شود.

فتوحی با اشاره به اینکه اصناف با توجه به تخصصی که دارند حکم بازوی کمکی بخش دولتی و مردم را دارند گفت: هدف اصلی اصناف مختلف باید کمک به آسایش و راحتی مردم باشد و نگذارند که اختلالی در بازار ایجاد شود.

وی در خصوص بحث سیمان تاکید کرد: اولویت فروش کارخانجات سیمان باید توزیع گسترده در استان خوزستان باشد و مازاد آن به سایر استان‌ها فروخته شده و شاهد پیشرفت اقتصادی این کارخانجات باشیم.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: از دستگاه‌های نظارتی درخواست می‌شود که با کنترل دقیق قیمت‌ها اجازه هیچ‌گونه اجحافی را در حق مصرف‌کننده ندهند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا