شهرستان ها

اطلاع‌رسانی مشکلات به دستگاه مربوطه رسالت مهم روابط عمومی‌ها است

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه روابط عمومی در واقع مشاوران خوب مدیران هستند، گفت: اطلاع‌رسانی مشکلات به دستگاه مربوطه رسالت مهم روابط عمومی‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی صبح دوشنبه در دیدار با اعضای هیئت رئیسه شورای روابط عمومی استان سمنان به میزبانی دفتر خود با بیان اینکه روابط عمومی مشاوران مدیران هستند، تاکید کرد: روابط عمومی‌ها باید مردمی باشند و در خدمت مردم تا موفق عمل کنند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید هم خدمات انجام شده را برای مردم بیان کنند و هم مشکلات مردم را به اطلاع مدیران برسانند، افزود: لازم است آنچه که نظام در خصوص مردم ارائه و خدمت رسانی کرده است به اطلاع عموم مردم برسد و اگر مسئولان به هر دلیل نمی‌توانند خدمات انجام شده را بازگو نمایند روابط عمومی‌ها وظیفه دارند که این مهم را به انجام رسانند.

اطلاع رسانی بدون کم و کاست

امام جمعه سمنان با بیان اینکه رضایت مردم دارای دو جنبه است نخست آنکه انتظارات و خواسته‌های مردم را شنیده و به گوش مسئولان رساند و دوم آنکه خدمات نظام و دولت را برای مردم بیان کرد، گفت: در خدمت مردم بودن کار عاشقانه می‌طلبد و بدون تردید اگر در این کار عشق نباشد، خسته خواهیم شد لیکن به مسئولان روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی توصیه می‌کنم که بنا به فرمایش امام صادق (ع) همواره تلاش کنید تا صادق باشید و امانت دار و راستی و درستی را فراموش نکنید

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه هیچ گاه انسان صادق از مسیر راست و درست گم نمی‌شود و آنچه ماندگار است، راستی و درستی محسوب می‌شود، تاکید کرد: روابط عمومی‌ها خدمات دولت را صادقانه و بدون کم و کاست به مردم انتقال داده و نسبت به خدمات دولت و انتظارات مردم همانند آئینه عمل کنند.

وی افزود: یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد موضوع مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو است که باید تلاش کرد تا مردم را نسبت به این مقوله مهم آگاه شوند.

برنامه‌ریزی توسط روابط عمومی‌ها

مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه روابط عمومی حوزه مهم و تأثیرگذار برای ارائه خدمات دولت و نظام به مردم هستند و انعکاس دهنده انتظارات مردم به مدیران، گفت: روابط عمومی‌ها باید انتقاد پذیر و دارای سعه‌صدر بوده و واکنش عجولانه به اتفاقات نشان نداده و به عبارتی در اتاق شیشه‌ای فعالیت کنند زیرا روابط عمومی پلی بین سازمان و مخاطبان است.

قاسم شریفی بیان کرد: اعتقاد داریم در نظامی که مردم سرمایه اصلی آن هستند همه دستگاه‌های دولتی موظفند تصویر روشنی از خود ترسیم و به مخاطبان از طریق روابط عمومی به نمایش بگذارند اما از سویی فعالیت روابط عمومی قطعاً با تبلیغات تفاوت می‌کند در نتیجه معتقد هستیم که روابط عمومی، برنامه‌ریزی برای بلند مدت اما تبلیغات در کوتاه‌ترین زمان را انجام می‌دهد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا