شهرستان ها

اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری اصفهان تخصیص یابد

اصفهان – مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری اصفهان و مطالعات اراضی باقیمانده استان تخصیص یابد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران استان اصفهان اظهار کرد: در این جلسه بررسی وضعیت سیل خیزی استان، مناطق خطر پذیرو برنامه ریزی در اجرای طرح‌های کاهش خطر در فصول پیش رو از در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: تا کنون در چهار میلیون هکتار از اراضی مستعد استان اصفهان مطالعات تفصیلی آبخیزداری انجام و در بیش از ۳ میلیون هکتار طرح‌های آبخیزداری و پخش سیلاب اجرا شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر ضرورت تخصیص اعتبارات ملی برای تکمیل مطالعات در ۲ میلیون هکتار از اراضی اولویت دار و اجرای طرح‌های مطالعه شده در ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی سیل خیز مطالعه شده در استان اصفهان تصریح کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و مطابق با ضوابط و دستورالعمل‌ها در مناطق سیل خیز از جمله ۲ حوضه آبریز در محدوده مهیار و شمال شهرضا مطالعات و اجرای طرح‌های ابخیزداری با نظارت اداره کل منابع طبیعی اجرا شود.

وی ابراز کرد: همچنین با توجه به مسؤولیت شرکت آب منطقه‌ای در ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها اقدامات لازم در تکمیل مطالعات مرحله دوم ساماندهی رودخانه‌های اولویت‌دار و اجرای طرح‌های ساماندهی در بازه‌های خطرپذیر مطالعه شده در استان اجرا و پیگیری لازم در تأمین منابع اعتباری مورد نیاز از وزارت نیرو به عمل آید و برای شناسایی و آزاد سازی تصرفات صورت گرفته در حریم رودخانه‌ها با افزایش تیم‌های گشت و نظارت برنامه ریزی شود.

شیشه فروش اضافه کرد: همچنین در این جلسه و با توجه به پیش‌بینی وقوع مخاطرات جوی ناشی از بارش‌های رگباری و سیلاب‌های محلی و فصلی و به منظور پیشگیری از بروز خسارات بر ضرورت اقدام شهرداری‌ها، ادارات راهداری راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی، بنیاد مسکن در اصلاح پل‌های فاقد توان آب گذری در محورهای جاده‌ای و شهرها، تخلیه رسوب و نخاله از دهانه پل‌ها و مسیرها، رعایت حدود حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آزاد سازی تصرفات و تکمیل و اجرای طرح‌های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در شهرها توسط شهرداری‌ها تاکید شد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان عملیات دیواره سازی ۵ کیلومتر از مسیر رودخانه‌های پر خطر، لایروبی ۶۰ کیلومتر رودخانه و انجام مطالعات مرحله اول و دوم ساماندهی در ۴۱۰ کیلومتر از رودخانه هاتوسط شرکت اب منطقه‌ای انجام شده و و آزاد سازی بیش از ۱۰۰ ویلا واماکن احداث شده در حریم رودخانه‌ها اجرایی شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا