شهرستان ها

اعتبار اجرای طرح‌های هادی شرق هرمزگان افزایش یابد

بندرعباس – نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار اجرای طرح‌های هادی شرق هرمزگان برای رسیدن به میانگین استان هرمزگان افزایش یابد.

حسین رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به همراه مهندس شاملو معاون بنیاد مسکن کشور از برخی روستاهای شهرستان‌های رودان و میناب بازدید به عمل آمد.

وی ادمه داد: روستاهای سکل و اسلام آباد در بخش بیکاه رودان و روستای چاه اسماعیل، گوربند، بازیاری، سنجری، دودو و رکن آباد در شهرستان میناب مورد بازدید قرار گرفتند و مشکلات مردم در حوزه بنیاد مسکن بررسی شد.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان تصریح کرد: مهمترین مشکلات طرح شده توسط مردم شرق استان هرمزگان اجرای طرح هادی، تامین آسفالت، تداخل اراضی ملی با کشاورزی و قیمت زمین بود.

رئیسی ابراز داشت: به جهت پایین بودن شاخص های عمران روستایی در شرق هرمزگان، اجرای طرح هادی باید به میانگین استان هرمزگان برسد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات باید مبتنی بر شرایط هر منطقه اتخاذ شود، خاطرنشان کرد: توان مشارکت مردم به جهت تمکن مالی در اجرای پروژه ها نسبت به غرب استان کمتر است و انتظار حمایت بیشتری از بنیاد مسکن داریم.

نماینده مردم شرق استان هرمزگان تشریح کرد: بنیاد مسکن در اجرای طرح هادی و کپر زدایی در روستاهای شرق استان هرمزگان موفق بوده است اما در موضوع تعیین تکلیف تداخل اراضی مسکونی مردم با اراضی ملی کار زیادی داریم و انتظار داریم در این خصوص همکاری بیشتری شود تا مشکل مردم هر چه زودتر حل شود.

رئیسی با ذکر این نکته که موضوع الحاق به محدوده یکی دیگر از درخواست های مردم است که مکرر مطالبه می‌کنند، اذعان کرد: باید به نوسازی بافت فرسوده در شرق هرمزگان توجه بیشتری شود. ارائه تسهیلات و تشویق مردم برای دریافت تسهیلات نوسازی منازل مسکونی شرق هرمزگان یکی از اقداماتی است که می‌توان در این راستا انجام داد.

وی گفت: مردمی که در بشاگرد قبل از زلزله تسهیلات مسکن دریافت کرده بودند و در زلزله منزلشان آسیب دید و مجبور به بازسازی مجدد با تسهیلات شدند. به همین جهت امروز ۲ بدهی به بانک‌ها دارند که با توجه به ضریب محرومیت بالای این منطقه انتظار می‌رود دولت مساعدت‌هایی را در این زمینه داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که در شهرستان بشاگرد برای احداث خانه وجود دارد، ناهمواری و کوهستانی بودن منطقه است که از بنیاد مسکن درخواست داریم نسبت به تسطیح اراضی منطقه اقدام کند.

رئیسی با ذکر این نکته که درخواست داریم اعتبار اجرای طرح‌های هادی افزایش یابد، عنوان کرد: روستای تیاب میناب به لحاظ بافت روستایی اوضاع به هم ریخته‌ای دارد و سطح آب نیز بسیار بالا است که انتظار است بنیاد مسکن جهت ساماندهی بافت این روستا پای کار بیاید.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا