شهرستان ها

اعتقاد به توانایی نخبگان در ویژگی‌های شهید رییسی مشاهده می شد

مشهد- سرپرست ریاست جمهوری گفت: اعتقاد به توانایی جوانان نخبه کشور در ویژگی‌های شهید رئیسی مشاهده می‌شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر صبح پنجشنبه در آئین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۹ پروژه سفر رئیس‌جمهور شهید که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: امروز جلسه سختی برای من بود و به هیچ عنوان تحمل حضور در اینجا را نداشتم، منتها زیارت امام رضا (ع) بسیاری از مشکلات را حل می‌کند تا بتوانیم به رغم مسائل روحی عمل کنیم.

سرپرست ریاست جمهوری بیان کرد: دیروز بعد از ظهر محضر مقام معظم رهبری بودم و جمله‌ای فرمودند که که در مرقد امام (ره) نیز ارائه کردند. ایشان با سوزی فرمودند آقای رئیسی مسیر خوبی را انتخاب کرده بود که انصافاً هم اینگونه است. هنوز ابعاد شخصیتی و عملکردی شهید رئیسی مشخص نشده که شاید وقت هم نبود تا روی این موضوع فکر کنیم.

وی افزود: جمله جامعی که می‌توان در خصوص شهید رئیسی گفت این است که تربیت شده و آموزش دیده بسیار برجسته‌ای در مکتب امام (ره) بودند. اگر بخواهیم مکتب امام (ره) را در چند جنبه بیان کنیم، تمام آن‌ها در شهید رئیسی متبلور است. دینداری، مردم‌داری، علاقه به مستضعفین، متوکل بودن، متوسل بودن، شجاعت و دشمن‌شناسی نکات برجسته‌ای هستند که در مکتب امام (ره) بسیار راه‌گشا است.

مخبر ادامه داد: هر کدام از این شاخصه‌ها در زندگی امام (ره) گره‌ی را باز کرد و ما در زندگی شهید رئیسی نیز این موضوع را می‌بینیم. تشخیص اولویت‌ها، تعریف مساله و بعد پیدا کردن راه حل، روحیه مجاهدت، امید، اعتقاد به توانایی‌های داخل و اعتقاد به توانایی جوانان نخبه کشور در ویژگی‌های شهید رئیسی مشاهده می‌شد.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه من هیچ‌گاه آیت‌الله رئیسی را در حالت بن‌بست ندیدم، عنوان کرد: ما در ابتدای کار با مشکلاتی روبه‌رو بودیم که در حالت عادی حل آن‌ها بسیار مشکل است. در ابعاد مختلفی از جمله در بخش درمانی گرفتار بودیم، در دوران کرونا روزانه ۷۰۰ نفر کشته می‌شدند و دارو، امکانات و واکسن هم نبود. با وجود تمام مسائل شهید رئیسی مجاهدانه ایستاد و مسائل را حل کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت آقا امسال را به نام جهش تولید نامگذاری کردند؛ زیرا بستر آن ایجاد شده بود. تصور دیپلماسی کشور در این مدت محدود تقریباً کار سختی بود. بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی هیات‌هایی از خارج کشور آمدند که بی‌سابقه بود. دشمنان ما اطلاعیه دادند و اظهار تأسف کردند. در برخی تماس‌های حضوری و تلفنی سران‌ها، عمق ارتباط ایشان را می‌توان حس کرد.

مخبر اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بسیار بزرگ شهید رئیسی این بود که رابطه عاطفی بسیار خودمانی پیدا می‌کردند که حلال مشکلات بود. به برخی پیمان‌های بین‌المللی ورود پیدا کردیم که امروز آمریکایی‌ها در این کشورها نشستند و نتوانستند ورود پیدا کنند. مقام معظم رهبری دستور دادند مراقبت کنید تا این دستاوردها دچار چالش نشوند.

سرپرست ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در بسیاری از مسائل به دلیل تحریم‌ها گرفتار بودیم اما معطل تصمیم آن‌ها نشدیم. پر کردن جای خالی شهید رئیسی بسیار سخت است که امیدواریم خدا در این مسیری که ایشان خون دل خوردند و بسیاری از مسائل را تحمل کردند تا کشور آرامش داشته باشد، کمک کند. گاهی ایشان از برخی مسائل بسیار ناراحت و دلگیر می‌شد و می‌گفت اگر این حرف را بزنم یا این کار را انجام دهم، آقا ناراحت می‌شوند، بنابراین می‌گذشت و خودش هم آرام می‌شد.

وی گفت: ایشان مقید بودند و ابعاد معنوی‌شان کاملاً متعبدانه بود، در عین حال عملکرد یک مدیر اجرایی هوشمند، مجاهد و با تشخیص بالا را داشتند. هیچ وقت آیت‌الله رئیسی را تسلیم در برابر مسائل نمی‌دیدیم. ایشان اولویت‌ها را گم نمی‌کرد و در تشخیص اشتباه نداشت که نتیجه این شد. اکنون کشور به یک کارگاه تبدیل و به صورت وسیع شده و در هر استانی همین وضعیت وجود دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا