شهرستان ها

اعزام ماهیانه ۲۰ تیم تخصصی پزشکی به مناطق محروم کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه ازاعزام ماهیانه ۲۰ تیم تخصصی و فوق تخصصی پزشکی به مناطق محروم استان کرمانشاه خبر داد.

رضا منصوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه به طور کلی چند طرح درمانی از جمله طرح شهید رهنمون در حال اجرا بوده که در این طرح چهارشنبه‌های اول هر ماه ۲۰ تیم پزشکی متشکل از پزشک عمومی، پرستار، کارشناس بهداشت محیط و روانشناس به مناطق کم برخوردار استان اعزام می‌شوند.

وی افزود: این تیم‌ها در مناطق ثابت مانند مساجد یا حوزه‌های مقاومت بسیج خدمات پزشکی ارائه می‌دهند و اگر بیماری نیاز به اقدامات درمانی تکمیلی مانند آزمایش، سونوگرافی، بستری در بیمارستان یا جراحی داشته باشد به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از اینکه بیمار به مراکز درمانی مراجعه کرد، هم بیمار را به مراکز درمانی طرف قرارداد با خود که عمدتاً مراکز دانشگاهی هستند ارجاع داده و در آنجا تمامی کارها به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

منصوری گفت: ماهیانه ۲۰ تیم تخصص و فوق تخصص به مناطق کم برخوردار استان کرمانشاه اعزام و به مناسبت‌های مختلف مثل هفته بسیج، هفته دفاع مقدس، دهه فجر و به فراخور نیاز شهرستان‌ها و با توجه به اینکه پزشک متخصص در دسترس ندارند ۱۰ الی ۱۵ نفر به این مناطق اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اعزام افراد متخصص به مناطق محروم شهرستان‌های استان کرمانشاه و تمامی خدمات تخصصی به صورت رایگان بوده و از دیگر کارهایی انجام شده می‌توان به توزیع بسته‌های بهداشتی در بین مناطق کم برخوردار و بسته‌های معیشتی گرفته که از سپاه حضرت نبی اکرم (ص) را در مناطقی که از نظر محرومیت درجه بالایی دارند اشاره کرد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: از سری کارهای شاخصی که کادر پزشکی، پرستار، پزشکیار بخصوص بسیج طلاب انجام می‌دهند علاوه بر همکاری با بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی به عنوان همراه بیمار ارائه خدمات می‌دهند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا