شهرستان ها

افتتاح مراکز پزشکی قانونی جوانرود و سرپل ذهاب در دهه فجر امسال

کرمانشاه- مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از افتتاح مراکز پزشکی قانونی جوانرود و سرپل ذهاب در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیم خانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر در ۱۳ شهرستان استان کرمانشاه مراکز پزشکی قانونی مستقر بوده و فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به فعالیت مراکز پزشکی قانونی در سطح استان کرمانشاه هیچ جسدی از شهرستان‌ها به مرکز استان جهت تشریح ارجاع نمی‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی با بیان اینکه عمده مراکز پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان کرمانشاه به صورت استیجاری یا امانی هستند، تصریح کرد: به همین دلیل در حال پیگیری برای راه اندازی این مراکز پزشکی قانونی به صورت ملکی در شهرستان‌های استان کرمانشاه هستیم.

خانی بیان کرد: هم اکنون تنها در ۲ شهرستان کرمانشاه شامل اسلام آبادغرب و پاوه مراکز پزشکی قانونی به صورت ملکی احداث شده‌اند و باقی آنها در ساختمان‌هایی که از طرف دادگستری در اختیار آنها قرار گرفته فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: از تیر ماه سال گذشته در ۲ شهرستان جوانرود و سرپل ذهاب پروژه ساخت مراکز پزشکی قانونی در دستورکار قرار گرفت که هم اکنون وارد فاز دوم عملیاتی پروژه شده و بیش از ۷۰ درصد کار پیش رفته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: با توجه به پیشرفت این ۲ پروژه در ایام دهه فجر امسال شاهد افتتاح و بهره برداری این ۲ مرکز هستیم.

خانی با اشاره به افتتاح مرکز پزشکی قانونی در شهرستان پاوه و اسلام آباد طی ۲ سال گذشته، افزود: پس از افتتاح مراکز پزشکی قانونی در سرپل ذهاب و جوانرود طرح احداث مرکز پزشکی قانونی در شهرستان صحنه پیگیری می‌شود.

وی با بیان نیازمندی این مراکز به تجهیزات پزشکی، تاکید کرد: در مراکز احداث شده پزشکی قانونی به تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی نیاز بوده و برای بهبود شرایط و پیشبرد احداث ساختمان‌های تملکی پزشکی قانونی نیازمند حمایت، همکاری بیشتر دولت و استان برای تأمین اعتبار مور نیاز است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا