شهرستان ها

افتتاح ۱۱۰پروژه عمرانی دراصفهان/بهره‌برداری ۴۰۰نیروگاه خورشیدی

اصفهان – فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: ۱۱۰ پروژه عمرانی به مناسبت هفته بسیج در اصفهان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مجتبی فدا پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری برنامه‌های هفته گرامی‌داشت بسیج ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه (س) و بزرگداشت روز ۲۵ آبان ماه روز حماسه و ایثار مردم اصفهان اظهار داشت: مردم اصفهان در این روز نهایت قدردانی را داشتند و حماسه عظیمی را داشتند.

وی با بیان اینکه شاخص‌های ایثارگری مردم اصفهان برای هیچ کس پوشیده نیست، ابراز داشت: قابلیت‌های اصفهان در همه دوران‌های دفاع از کیان کشور همواره زبانزد بوده است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در ادامه به نقش بسیج در کشور در همه صحنه‌ها اشاره کرد و افزود: حضور و مشارکت بسیجیان را در همه عرصه‌های حوادث طبیعی، ناآرامی‌های داخلی و بیماری‌های واگیردار مانند کرونا و از سویی کمک به محرومان همواره شاهد بودیم.

فعالیت ۱۱۰۰ پایگاه بسیج در اصفهان برای غربالگری کرونا

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ پایگاه بسیج برای غربالگری کرونا در استان اصفهان راه‌اندازی شد، اضافه کرد: این پایگاه‌ها ۹۵ درصد از مردم استان را غربالگری کرونا کرده اند.

سردار فدا با بیان اینکه در زمینه توسعه مراکز واکسیناسیون تجمیعی در استان اصفهان بسیج افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت را ایجاد کرده است، تصریح کرد: همچنین روزانه ۱۲۰ نیروی بسیجی در مراکز درمانی به عنوان همکار در بیمارستان‌ها به کادر درمان کمک کردند.

وی ضمن اعلام برنامه‌های هفته بسیج در استان اصفهان افزود: تجلیل از نیروهای بسیجی و تجدید میثاق با شهدا، پویش نصب عکس شهدا در مساجد و محلات، اهدای ۹ هزار آلبوم شهید به خانواده آنها بخشی از برنامه‌های در دستور کار است.

آغاز اردوهای راهیان نور در اصفهان

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان همچنین به اعزام دانش‌آموزان دختر و پسر به اردوی راهیان نور اشاره کرد و گفت: از امروز اعزام دانش آموزان آغاز شده است و در قالب دو گروه اعزام می‌شود، همچنین این امر به صورت مجازی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه یک ششم شهدای دانش‌آموز کشور متعلق به استان اصفهان است، ادامه داد: جشنواره مالک اشتر نیز به منظور تجلیل از نخبگان کشوری بسیج اصفهان پنجشنبه هفته جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.

سردار فدا تجلیل از پیشکسوتان بسیج را از دیگر برنامه‌های هفته گرامی‌داشت بسیج اعلام کرد و گفت: همچنین اجلاس نماز با حضور امام جمعه و استاندار اصفهان به همین مناسبت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح ۱۱۰ پروژه محرومیت زدایی در اصفهان به مناسبت هفته بسیج در استان اصفهان گفت: مسکن محرومان، کارگاه‌های قالیبافی، لایروبی قنات و.. از جمله این طرح‌ها است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان عج استان اصفهان گفت: همچنین ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در مناطق محروم استان اصفهان در این هفته بهره برداری می‌شود که یهو استان در سال جاری ۸۰۰ نیروگاه است.

هدیه ۱۳۵ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند

وی با اشاره به تأمین ۱۳۵ سری جهیزیه برای زوج‌های نیازمند گفت :۳۰۰ نشست تحکیم خانواده و ۳۰۰ یادواره شهدای بسیجی در استان اصفهان در هفته بسیج در دستور کار است.

سردار فدا با بیان اینکه اجرای ایستگاه‌های نما و نوا نیز با حضور دانش‌آموزان استان در محلات و اجرای سرود در دستور کار است، افزود: تشدید طرح شهید سلیمانی برای خاتمه واکسیناسیون کرونا در اصفهان نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار هفته گرامی‌داشت مقام بسیج است.

وی با بیان اینکه در غربالگری کرونا محور کار دانشگاه علوم پزشکی بود و این کار را اجرایی کردیم، تصریح کرد: ما حدود ۸۵ درصد از غربالگری را انجام دادیم و دانشگاه اعلام کرد که دیگر نیازی به ادامه اجرای طرح نیست.

مراجعه بسیجیان به خانه افرادی که هنوز در برابر کرونا واکسینه نشدند

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ درصد از جمعیت استان اصفهان هنوز در برابر کرونا واکسینه نشده‌اند، گفت: کد ملی، آدرس و اسامی این افراد مشخص است، ما برای پیگیری روند واکسیناسیون و تشویق این افراد به در خانه آنها خواهیم رفت و آنها را برای حضور در مراکز واکسیناسیون تشویق خواهیم کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا