شهرستان ها

افزایش بودجه خوزستان نسبت به سایر استانها کمتر است

اهواز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: در بودجه دولت برای سال آینده، میزان اعتبار این استان ۱۴ درصد افزایش داشته که این امر نسبت به استان‌های دیگر کمتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد نیکو ظهر امروز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه از ارائه دو طرح (تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت استان‌ها و صندوق تثبیت بورس) توسط دولت در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار کرد: دو هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه اولیه صندوق پیشرفت و عدالت به هر استان کشور پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صندوق پیشرفت و عدالت استان‌ها در اختیار شورای برنامه‌ریزی توسعه استان است که اموال مازاد دستگاه‌های دولتی و استانی به این صندوق اضافه می‌شود، عنوان کرد: هدف از تشکیل صندوق تثبیت بورس پایین آوردن ریسک سرمایه گذاری‌های بورس است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان بیان کرد: ۴۰۸ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی کشور خواهد بود که سه درصد باید برای استان‌های نفت‌خیز اختصاص داده شود.

نیکو در ادامه مجموع رشد درآمد مالیاتی کل ایران ۷۱ درصد و مجموع رشد درآمد مالیات خوزستان را ۶۸ درصد اعلام کرد و گفت: رشد اعتبار استان خوزستان امسال ۱۴ درصد رشد داشته اما به دلیل وابستگی ۴۰ درصدی بودجه استان به نفت و تحریم‌ها، میانگین تخصیص استان خوزستان کمتر از استان‌های دیگر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان هم با اشاره به پروژه‌های ناتمام در کشور اظهار کرد: سه هزار و ۸۱۷ پروژه نیمه تمام که شامل احداثی و تعمیراتی و نظایر آن می‌شود در کشور وجود دارد که طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان یکی از آنهاست.

وی با بیان اینکه از فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری ۲۰۰ هزار هکتار آن باید باقی مانده که دولت ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه برای آن اختصاص داده است، عنوان کرد: با این اعتبار در نظر گرفته شد نباید انتظار داشت که طرح تکمیل شود بلکه برای اتمام پروژه به اعتباری به مبلغ ۶ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا