شهرستان ها

افزایش محسوس دما در اصفهان در ۱۰ روز آینده

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: سامانه ناپایدار بارشی تا دوشنبه هفته جاری به ویژه در غرب اصفهان فعال است و پس از آن افزایش محسوس دما را در ۱۰ روز آینده خواهیم داشت.

مژگان امیر امجدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی در سطح استان تا اواسط هفته جاری، اظهار داشت: آسمان بسیاری از مناطق قسمتی ابری و گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و احتمال وزش باد به نسبت شدید، وقوع تندباد لحظه‌ای و بارش رگبارهای بهاری همراه با رعد و برق به ویژه در نیمه غربی استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بارش تگرگ در ارتفاعات و مناطق مستعد دور از انتظار نیست، افزود: امروز آبگرفتگی معابر شهری در مناطق غرب استان محتمل است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی اصفهان با اشاره به بارندگی‌های شبانه روز گذشته در مناطق شمال و غرب استان، خاطرنشان کرد: بیشترین میانگین بارشی ثبت شده در ایستگاه‌های اصلی هواشناسی از مهاباد (اردستان) ۱۳.۴ میلی‌متر، نطنز ۱۱.۷ میلی‌متر، بادرود ۹ میلی‌متر، خوانسار ۶.۸ میلی‌متر (بارش تگرگ)، میمه ۵.۹ میلی‌متر، فرودگاه اصفهان پنج میلی‌متر و شهر اصفهان نیم میلی‌متر بوده ضمن اینکه از سایر مناطق بارش‌هایی در حد یک تا دو میلی‌متر در ایستگاه‌های اصلی گزارش شده است.

امیر امجدی ابراز داشت: این سامانه بارشی تا دو روز آینده در سطح استان فعال است و پس از آن سیستم ناپایداری تا پایان هفته جاری نخواهیم داشت ضمن اینکه از فردا روند افزایشی دما را شاهد خواهیم بود و دمای هوای بسیاری از مناطق استان تا چهارشنبه هفته آینده بین ۶ تا هشت درجه سانتی‌گراد گرم‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیشینه دمای هوای بسیاری از مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: آران و بیدگل امروز با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

مژگان

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا