شهرستان ها

افزایش ۱۰ میلیون تنی تولیدات محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم

قزوین- رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در دولت سیزدهم سهم تولیدات کشاورزی کشور از ۱۲۴ میلیون تن به ۱۳۴ میلیون تن رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی خیام نکویی ظهر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از ۵۱ طرح تولیدی کشاورزی در استان قزوین اظهار کرد: در دولت سیزدهم سهم تولیدات کشاورزی کشور از ۱۲۴ میلیون تن به ۱۳۴ میلیون تن رسید.

وی با بیان اینکه امروز در جایگاه صادر کننده محصولات غذایی و کشاورز هستیم، عنوان کرد: در سال گذشته چند ده هزار تن از محصولات لبنی و گوشت مرغ به کشورهای خارجی صادر شد.

رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی بیان کرد: امنیت غذایی مردم خط قرمز شهید رییسی بود و در این راستا تمام تلاش خود را برای تامین نیازهای اساسی و سفره مردم به کار بست.

وی خودکفایی در حوزه تولید گندم را یکی دیگر از اقدامات دولت سیزدهم دانست و تاکید کرد: امیدواریم روند خوکفایی گندم در سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

خیام نکویی با بیان اینکه با تلاش شرکت های دانش بنیان امروز بیش از ۹۸ درصد بذر کشور در داخل تولید می شود، بیان کرد: ایران تا چهار سال آینده در بذور هیبریدی خوداتکا خواهد شد

وی با بیان اینکه میزان صادرات بخش کشاورزی ۶ میلیارد دلار است گفت: افزایش این میزان صادرات نیازمند افزایش بهره‌وری، نگاه صادرات محور و توجه به بازارخای جهانی است.

رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی بیان کرد: میزان تولید گندم در دولت سیزدهم نسبت به سال پایانی دولت دوازدهم ۷ میلیون تن افزایش یافته است.

وی در پایان یادآور شد: برنامه ریزی ها برای تولید ۱۶۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور است و طبییعتا تحقق این امر نیازمند همراهی همه ارکان کشور و استفاده از شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا