شهرستان ها

افزایش ۱۴۰ درصدی آموزش فنی و حرفه ای در فارس

شیراز – مدیرکل فنی و حرفه ای فارس گفت: آموزش فنی و حرفه ای در فارس ۱۴۰ درصد افزایش یافته که در بیش از ۹۵۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و آموزشگاه آزاد به متقاضیان ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رهام کیایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: آموزش و پژوهش در بخش فنی و حرفه‌ای فارس ۱۴۰ درصد افزایش یافته است که این آموزش و پژوهش‌ها در بیش از ۹۵۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و آموزشگاه آزاد به متقاضیان ارائه شده است.

وی افزود: آموزش و پژوهش‌های ارائه شده در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و آموزشگاه‌های آزاد در چهار بخش صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر، نویدبخش افزایش تولید و سطح بهره‌وری منابع انسانی در این بخش‌ها است.

کیایی تصریح کرد: در طرح‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای فارس، مراکز تخصصی مهارت‌آموزی، مشاوره شغلی، کارگاه‌های ثابت و سیار شهری و روستایی، پادگان‌ها و زندان همکاری دارند و این مراکز موفق شده اند از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ساعت دوره آموزشی و پژوهشی را برگزار کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای فارس امروز همچنین از شرکت ۲ هزار نفر در آزمون‌های الکترونیکی این سازمان در فارس خبر داد و گفت: با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم فنی و آموزشی قبولی متقاضیان استان در این آزمون‌ها ۷۰ درصد بوده است.

کیایی، پیگیری تأسیس مراکز جدید آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان زرقان، مهر و گراش، آغاز مرحله‌ی عملیاتی مرکز تخصصی هتلداری و گردشگری شیراز و رونمایی از ۲۴۱ استاندارد سند حرفه را از برنامه‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای فارس در زمینه توسعه و ترویج آموزش‌های فنی حرفه‌ای اعلام کرد و گفت: در همین راستا اقدامات خوبی هم در زمینه تجهیز مراکز آموزشی صورت گرفته که تجهیز مرکز تخصصی نفت و گاز و پتروشیمی کازرون با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان از جمله این اقدامات است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا