شهرستان ها

افزایش ۵ درصدی ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر

زنجان-معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان به افزایش پنج درصدی تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت: ثبت نام در انتحابات شوراهای روستاها ۸.۷ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی نافچی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد اطلاع رسانی در محل استانداری زنجان بر روند برگزاری انتخابات در شوراها و انتخابات ریاست جمهوری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این انتخابات تنها در شهرستان زنجان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: انتخابات جاری با بیماری کرونا متقارن شده و همه باید بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا افزایش شعب اخذ رای و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید است، گفت: ساعات رای گیری برای جلوگیری از ا زدحام جمعیت تا دو بامداد ۲۹ خردادماه خواهد بود.

نافچی با بیان اینکه در روز ۱۷ خردادماه اسامی تایید صلاحیت شدگان اعلام خواهد شد، ابراز کرد: در بحث تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای تایید صلاحیت شده نیز رویکردهای ستاد ملی کرونا رعایت می‌شود.

وی با بیبان اینکه طبق پروتکل‌های ابلاغی تعداد نفرات ستادها در شهرهای قرمز نباید بیش از ۱۵ نفر؛ شهرهای نارنجی بیش از ۲۰ نفر و شهرهای زرد نباید بیش از ۳۰ نفر باشد، افزود: در صورتی که کاندیداها در زمان انتخابات ریست جمهوری به استان سفر کنند، باید پروتکل‌ها را رعایت کنند و در فضای باز تبلیغات کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان تصریح کرد: سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت رچهار رکن اصلی انتخابات است و در کنار این موضوعات مبحث قانون‌مندی و بی‌طرفی نیز از الزاماتی است که از سوی کارگزاران رعایت می‌شود و افرادی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند حق استفاده از اموال عمومی را در انتخابات ندارند.

مرادی نافچی به افزایش پنج درصدی تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر اشاره کرد و افزود: ثبت نام در انتحابات شوراهای روستاها هم ۸.۷ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین موضوع در کشور انتخابات است، افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان تصریح کرد: راهبرد اصلی در انتخابات حضور مردم و مشارکت حداکثری است و حضور مردم موجب سربلندی نظام می‌شود و انتخابات فرصتی برای اتحاد و همبستگی نظام جمهوری اسلامی ایران است و کارگزاران اصل بی طرفی را مد نظر قرار دهند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا