شهرستان ها

افزایش ۶۰ درصدی فوتی های کرونا در استان مرکزی

اراک – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: مقایسه مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته سوم آذرماه نسبت به هفته گذشته، افزایش ۶۰ درصدی فوتی ها را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اکرمی ظهر شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان مرکزی با اشاره به عدم استقبال از تزریق دوز سوم واکسن کرونا، اظهار کرد: نیاز است تا این مسئله مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: قرار بر این بود که سمن‌ها به امر بررسی وضعیت بهداشت مدارس و صنوف ورود کرده و کمک حال دانشگاه علوم پزشکی باشند که این مهم نیز صورت نپذیرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با انتقاد از تزریق پایین دوز دوم واکسن کرونا در شهرستان‌های کمیجان و خنداب، تاکید کرد: فرمانداران این دو شهرستان باید نسبت به تسریع امر واکسیناسیون اقدام کنند و اگر نیاز است بجای آنکه منتظر مردم برای تزریق واکسن بنشینند، به سراغ مردم بروند.

اکرمی با اشاره به سطح پایین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مرکزی، عنوان کرد: با توجه به اینکه رعایت پروتکل‌ها یکی از اصلی ترین راهکارها برای مدیریت بیماری کرونا است بایستی فکری برای افزایش سطح رعایت پروتکل‌ها شود.

وی ادامه داد: آمار ارائه شده در مقایسه مرگ و میر هفته سوم و دوم آذرماه نشان از افزایش ۶۰ درصدی فوتی‌ها دارد که باعث نگرانی است و بایستی با دقت نظر عوامل این اتفاق بررسی شده و برای جلوگیری از افزایش فوتی‌ها اقدامات لازم انجام گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: در ابتلاء تقریباً در اکثر شهرستان‌ها به ثبات رسیده‌ایم ولی در چند شهرستان که آمار افزایشی است باید بررسی شود و از این افزایش هر چند اندک جلوگیری شود.

وی با ابراز نارضایتی از پایین بودن پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان مرکزی، عنوان کرد: در بازدید بازرسان بهداشتی از مدارس، در صورتی که رعایت پروتکل‌ها در سطح مطلوبی نیست اولین کسی که باید پاسخگو باشد مدیر آن واحد آموزشی است.

وی ادامه داد: چطور وقتی آب یک مدرسه قطع شود مدیر برای پیگیری موضوع خودش پیش قدم می‌شود ولی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی که اهمیت آن از آب خوردن هم بیشتر است، بی‌خیال از کنار آن می‌گذرد؟

اکرمی در پایان با انتقاد از نظارت ضعیف اتاق اصناف و اداره صمت استان بر واحدهای صنفی، اظهار کرد: متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌ها در صنوف مختلف که ارتباط زیادی با عموم مردم دارند به شدت کاهش یافته است که نیاز است با بازرسی‌های منظم، واحدهایی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند پلمپ شوند تا برای دیگران عبرت شود ولی اصلاً شاهد برخورد با واحدهای متخلف نیستیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا