شهرستان ها

اقامتگاه‌ها و تنوع آن در شمال کشور

تهران- اگر به دنبال تجربه‌ای استثنایی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب ارائه شده را مطالعه کرده و حتماً از مجموعه اقامتگاه‌های بوم گردی «جانا» دیدن فرمائید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اقامتگاه‌ها با اینکه از دیرباز وجود داشته اند اما معمولاً مفهوم سفر با هتل‌ها یا ویلاها مخصوصاً در شمال کشور درآمیخته. اما شاید این کم رنگ بودن اقامتگاه‌های بومگردی به این واقعیت بر می‌گردد که بسیاری از مردم هنوز به صورت دقیق نمی‌داند که اقامتگاه چیست، بوم گرد کیست و بوم گردی چیست؟

بر خلاف مسافرت‌هایی که در فضاهای لوکس هتل‌ها سپری می‌شود، ساکن شدن در اقامتگاه بوم گردی حال و هوای دیگری دارد.

شما در این دست از اقامتگاه‌ها می‌توانید در دل فضای بومی قرار بگیرید و دقیقاً در محیط‌هایی زندگی کنید که مردم بومی هستند. دقیقاً از همان خوراکی‌ها و غذاهایی استفاده می‌کنید که بومیان می‌خورند و به طور کلی به روش زندگی افراد بومی تعطیلات خود را سپری می‌کنید.

اما برای اینکه یک اقامتگاه خوب را انتخاب کنید باید نکاتی را در نظر داشته باشید که در این مطلب به آنها می‌پردازیم. البته می‌توان گفت که بوم گردی برای کسانی می‌تواند لذت بخش باشد که اولاً طبیعت گردی و کمپینگ را دوست داشته باشند و ثانیاً به مناطق طبیعی و قدیمی نیز علاقه داشته باشند.

چگونه یک اقامتگاه خوب را انتخاب کنیم؟

اگر به دنبال یک اقامتگاه بوم گردی خوب مخصوصاً اقامتگاه شمال کشور می‌گردید باید به چندین نکته توجه داشته باشید.

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که اقامتگاه‌هایی که می‌خواهید رزرو کنید باید دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران باشند. در ضمن باید به این موضوع دقت داشته باشید که این اقامتگاه‌ها باید از بهداشتی مورد تأیید قرار گرفته باشند. به این دلیل که اکثر این اقامتگاه‌ها در محیط‌های بومی و روستایی قرار دارند باید بسیار به پاکیزگی و بهداشت آنها دقت شود. قبل از اینکه اقامتگاه خود را انتخاب کنید ابتدا به این نکته دقت کنید که می‌خواهید در چه محیطی تعطیلات خود را سپری کنید و انتخاب کنید که از کدام یک از جاذبه‌های گردشگری می‌خواهید دیدن بفرمائید و بر این اساس انتخاب کنید که به کدام نقطه می‌خواهید سفر کنید.

اگر می‌خواهید به مکان‌های بکر بروید و از طبیعت آنجا لذت ببرید باید به این توجه داشته باشید که باید ابزار و لوازمی را برای خود مهیا کنید و یا با ابزار و لوازمی که باید با آنها در آن نقطه خاص کار کنید آشنایی داشته باشید را در طول سفر به مشکل خاصی بر نخورید. از آنجایی که گرفتن اقامتگاه شاید خیلی راحت نباشد زیرا امروزه بسیاری از این اقامتگاه‌ها به صورت آنلاین رزرو می‌شوند.

بوم گردی چیست؟

بوم گردی نوعی از یک سفر است که امروزه در میان گردشگران چه داخلی و خارجی طرفداران بسیار دارد. به طوری که این واژه هم اکنون در گردشگری نه به شکل سنتی بلکه کاملاً مدرن برگزار می‌شود و در گسترش و رونق دادن به صنعت توریسم تأثیر به سزایی داشته است. افراد بسیاری هستند که شاید نامِ اقامتگاه بوم گردی را شنیده باشند اما معنی آن را ندانند.

اقامتگاه‌های بوم گردی بیشتر توسط اهالی بومی آن محل اداره می‌شود، در واقع این افراد برای میهمانان توریست خود جایی آرامش‌بخش را در نظر گرفته‌اند که دقیقاً مانند مکان اقامت خود آنها است و به زیبایی اتاق‌ها و نمای بیرونی آن را با دکوراسیونی سنتی تزئین کرده‌اند تا خاطراتی خوش را برای میهمانان خود فراهم آورند. یکی از تفاوت‌های اقامتگاه‌های بوم گردی با هتل‌ها در این است که برای سرو غذا دیگر نباید انتظار غذاهای لوکس و بین المللی را داشته باشید که به طور معمول در هتل‌ها سرو می‌شود در صورت اقامت در چنین اقامتگاه‌هایی این امکان را خواهید داشت که غذاهایی سنتی و قدیمی را نوش جان کنید. تمامی این غذاها با حال و هوای بومی و در ظرف‌های محلی برای مشتریان سرو می‌شود.

انواع اقامتگاه شمال با اقامتگاه بوم گردی «جانا»

مجموعه اقامتگاه‌های بوم گردی «جانا» در استان مازندران و گیلان اقامتگاه‌هایی را دارند که می‌توانند در اختیار مسافران عزیز قرار دهند. هدف اقامتگاه‌های بوم گردی «جانا» در شهر تنکابن، ایجاد اکو توریسم یا همان بوم گردی پایدار با حمایت از اهالی بومی در ارائه محصولات سنتی به مهمانان و مسافرین گرامی می‌باشد. این گروه تلاش دارد تا با رعایت پروتکل‌ها و استانداردهای بهداشتی اقامت بسیار دل چسبی را برای شما رقم بزند. مدیر مجموعه «جانا» آقای قاسمی و همسرشان در ابتدا با هدف حمایت از حیوانات از تهران به شمال مهاجرت کردند و با حمایت سازمان میراث فرهنگی گردشگری و بوم گردی شهرستان تنکابن و اهالی بومی منطقه اقدام به بومی سازی و بازسازی خانه جانا کردند. در طی این مسیر این ذوج خوش ذوق توانسته اند تا با ایجاد شغل و سایر موقعیت‌های شغلی در منطقه دوهزار شهرستان تنکابن به عده‌ای از اهالی بومی منطقه نیز کمک کنند.

اقامتگاه‌ها و تنوع آن در شمال کشور

اگر به دنبال تجربه‌ای استثنایی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از مجموعه اقامتگاه‌های بوم گردی جانا دیدن فرمائید.

تلفن: ۰۱۱۵۴۲۴۵۰۰۸ – تلفن همراه: ۰۹۱۹۱۰۰۷۲۶۷ آقای قاسمی

واتساپ: ۰۹۳۷۱۴۴۰۷۸۱

اینستاگرام: janna__home@

آدرس سایت: www.jannahome.com

* این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا