شهرستان ها

اقدام غیرقانونی وزارت مسکن در تهیه طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم

مشهد ـ رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه وزارت مسکن در اقدامی غیرقانونی یک تیم پژوهشی را مأمور تهیه طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم رضوی کرده، گفت: این تیم، صلاحیت لازم برای تهیه طرح را ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حیدری، امروز در جلسه علنی شورای شهر مشهد با اشاره به شب یلدا، گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا باید از دورهمی‌های مرسوم در این شب پرهیز کرد و با کاهش و مقابله با ویروس کرونا، نوروز شیرین‌تری را تجربه کنیم.

رئیس شورای شهر مشهد با انتقاد از تصمیم اخیر مجلس درباره اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این لایحه که مغایر با شعارهای مجلس انقلابی است، کاهش اختیارات نظام شورایی و تضعیف آن را به دنبال خواهد داشت.

وی، مصوبه این لایحه را میراث مجلس گذشته دانست و ادامه داد: از مجلسی که تجربه کار شورایی را دارد، انتظار داشتیم که بر نظرات اصلاحی خود در خصوص این لایحه پایبند باشد و اصرار کند.

حیدری با بیان اینکه عوارض حمل‌ونقل هوایی حذف شده و در مقابل، عوارض سفرهای زمینی همچنان برقرار است، ابراز کرد: حال این سوال مطرح می‌شود که اقشار دارای توانمندی مالی، بیشتر از حمل‌ونقل هوایی استفاده می‌کنند یا زمینی؟ و سوال دیگر اینکه چرا در شهری زیارتی و گردشگری که هزینه‌های خود را از محل عوارض مردم تأمین می‌کند، زائران و گردشگران خارجی باید از پرداخت عوارض معاف شوند؟

وی اظهار کرد: با این مصوبه، در شرایطی که مشهد بیش از یک میلیون حاشیه نشین دارد، دچار فقر شهری خواهد شد. دولت می‌تواند برای مالیات هر تصمیمی بگیرد ولی عوارض شهری در اختیار مدیریت شهرها قرار دارد.

رئیس شورای شهر مشهد، مصوبه مالیات بر ارزش افزوده را دست‌درازی دولت به منابع مالی شهرداری‌ها دانست و گفت: آینده مدیریت شهری با این تصمیم با بحران مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه بررسی و تأیید طرح‌های هادی و تفصیلی شهرها برعهده مدیریت شهری است، گفت: وزارت مسکن در اقدامی غیر قانونی یک تیم پژوهشی را مأمور تهیه طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم رضوی کرده است. این تیم، صلاحیت و شاخص‌های مورد نیاز را برای فعالیت به عنوان مشاور تهیه طرح تفصیلی ندارد.

حیدری از استاندار خراسان رضوی خواست تا مانع این روند غیرقانونی شود و گفت: طرح تفصیلی این بافت همانند دیگر حوزه‌های هفتگانه طرح تفصیلی باید توسط مدیریت شهری تهیه و تأیید و به کمیسیون ماده ۵ ارسال شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا